| کد خبر: 251458 |

◄ افت مشتری‌ مداری تاکسی های اینترنتی

در دو سه ماه اخیر کیفیت خدمات دهی تاکسی های اینترنتی به شدت افت پیداکرده است.

تین نیوز

در دو سه ماه اخیر کیفیت خدمات دهی تاکسی های اینترنتی به شدت افت پیداکرده است.

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده کارشناس و پیشکسوت حمل و نقل با بیان این مطلب، از جمله مشکلاتی که در چند ماه اخیر متقاضیان تاکسی های اینترنتی با آن مواجه هستند را برشمرد.

وی گفت: رانندگان خیلی با تاخیر پاسخ مثبت به تقاضای مردم می دهند و عمدتا منتظر می مانند تا گزینه «عجله دارم» انتخاب شود تا با رقم بالاتر بپذیرند.

او افزود: با این حال، در بسیاری اوقات با انتخاب گزینه «عجله» نیز خبری از پذیرش راننده نمی شود.

تقی زاده خاطرنشان کرد: بسیاری اوقات، بعد از پذیرفتن توسط راننده، با دیدن پیشنهاد بهتر، راننده آن را کنسل می کند و متقاضی بلاتکلیف می ماند.

وی با تاکید بر این که البته هنوز سطح خدمات تاکسی های اینترنتی از تاکسیرانی بسیار بالاتر است، گفت: معتقدم وقت آن رسیده است چند شرکت جدید تاکسی اینترنتی وارد عمل شوند تا هم این کمبود ظرفیت جبران شود و هم مجبور شوند در شرایط رقابتی، خدمات بهتری ارایه دهند.

به گزارش تین نیوز، در مراجعه به سایت های تاکسی های اینترتی مشاهده می شود، شیوه کار این تاکسی ها بدین ترتیب است که به کمک تکنولوژی GPS نزدیک ترین رانندگان به متقاضی تاکسی را شناسایی شده و هر کسی که در خواست سفر را بپذیرد به محل استقرار متقاضی سفر راهنمایی می شود.

به همین دلیل راه اندازی تاکسی اینترنتی به زیر ساخت های فناوری و تهیه یک نرم افزار جامع و کامل نیاز دارد.

خدمات پشتیبانی هم از دیگر بخش های کلیدی حلقه سفر مشتری است که باید به صورت مستمر ارائه شود. تمامی رانندگان خودرو و مشتریان آنها باید در هر زمان و مکانی که بخواهند از خدمات پشتیبانی بهره مند شوند و کارشناسان شرکت پاسخگوی سوالات آنها باشند.

تاکسی اینترنتی به مسافران این امکان را می دهد که از طریق تلفن همراه هوشمند خود در سریع ترین زمان ممکن رانندگانی که در نزدیکی آنها قرار دارد را شناسایی کرده و از خدمات آنان بهره ببرند.

در مقابل رانندگان هم این شانس را دارند که بدون صرف وقت و هزینه اضافه به مشتریان بیشتری دسترسی داشته و بهره وری خود را افزایش دهند.

مزایای رونق تاکسی های آنلاین چیست؟

در سایت یکی از این تاکسی های اینترنتی درباره مزایای تاکسی های اینترنتی آمده است: اگر بخواهیم به مزایای رونق گرفتن تاکسی های آنلاین به صورت فهرست وار اشاره کنیم می توانیم این موارد را در لیست خود بگنجانیم:

  1. کاهش هزینه های راننده و مشتری

راه اندازی آژانس های تاکسی رانی هزینه های بسیاری مثل اجاره دفتر، پرداخت مالیات و بیمه، تلفن دفتر و تبلیغات داشت که باعث می شد مدیریت مجموعه درصد زیادی از وجه کرایه را دریافت کند. مشتریان هم باید بخشی از این هزینه ها را با پرداخت پول بیشتر جبران می کردند. تاکسی اینترنتی به دفاتر متعدد نیازی ندارد و پس از راه اندازی یک بستر نرم افزاری مناسب یک دفتر برای ساپورت کل منطقه تحت پوشش کافی است و این امر در هزینه ها صرفه جویی می کند به این ترتیب مسافر کرایه کمتری می پردازد، راننده درصد کمتری به شرکت تاکسی آنلاین می دهد و هر سه ضلع این مثلث سود می کنند.

  1. استفاده آسان نرم افزار

یکی از مهم ترین مزایای  نرم افزار تاکسی اینترنتی این است که استفاده آن برای متقاضی سفر و راننده بسیار آسان است. در گذشته باید تماس تلفنی گرفته می شد، اگر ماشین در آژانس موجود بود راننده را به محل اعزام می کردند. گاهی یافتن آدرس محل اقامت مسافر و مقصدی که می خواست برود خیلی دشوار می شد و در این بین مسافران و رانندگان سختی های زیادی را متحمل می شدند. تاکسی های آنلاین به کمک جی پی اس، نقشه و راهنما به راحتی راننده را به مبدا و مقصد راهنمایی می کند و استفاده راحت به نفع همه است.

  1. امنیت بالا

در طول سفر موقعیت مکانی خودرو از سوی شرکت تاکسی اینترنتی ردیابی می شود و این امر امنیت سفر را چند برابر می کند. به کمک این تکنولوژی به راحتی می توان افراد سالخورده و فرزندان را بدون نیاز به نظارت دیگران جابه جا کرد. خانم ها هم هنگام سفر احساس امنیت بیشتری می کنند.

  1. اشتغالزایی

این نرم افزارهای برای افرادی که به دنبال یک کار نیمه وقت یا حتی تمام وقت هستند انتخاب خوبی است و افرادی که به  دلایلی مثل نداشتن مجوز تاکسی رانی یا فرصت کار تمام وقت  قبلا نمی توانستند به انتقال مسافر بپردازند با نصب این اپلیکیشن می توانند صاحب شغل جدید شوند.

  1. اشتراک سفر با دیگران

از دیگر مزایای این اپلیکیشن ها امکان سفر اقتصادی و اشتراک گذاشتن مسیر با دیگران است که کمک می کند در طول مسیر تنها نباشید و در عین حال هزینه های کمتری را هم پرداخت کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی 0 0

    باسلام
    ساماندهی تاکسی های اینترنتی در حال حاضر بسیار مورد نیاز می باشد اما کاملا مشخص نیست که چه سازمانی بر کار این تاکسی ها نظارت دارد از جمله مواردی که می توان به این مطلب اضافه نمود اینست که نحوه محاسبه هزینه سفر مشخص نمی باشد به گونه ای که از یک نقطه به یک مقصد بعضا مشاهده می شود که با دودستگاه گوشی متفاوت قیمت های مختلف ارائه می شود و.این این شائبه را به وجود می آورد که نرم افزار نوشته شده درست و صحیح میزان کرایه را محاسبه نمی کند از سوی دیگر نظارتی بر اتومبیل های انتخاب شده وجود ندارد بعضا اتومبیل هایی در تاکسی اینترنتی کار می کنند که واقعا نیاز به این دارند که تعمیرات اساسی بشوند حتی بعضا از رده خارج هستند واین اصلا در حوزه تاکسی رانی درست نیست همچنین نظارتی بر راننده ها واخلاق ورفتار ایشان وجود ندارد متاسفانه بعضا راننده ها بسیار بی ادب وهمچنین خارج از نزاکت رفتار می کنند وپوشش مناسب هم ندارنددر خصوص آپشن عجله دارم هم که بطور کلی یک دزدی روز روشن می باشد اصلا معنی ندارد که چنین قابلیتی وجود داشته باشد وبایستی حذف شود مشکل اینجا است که هیچ نظارتی وجود ندارد موضوع مهم دیگر اینست که بسیار مشاهده می شود که تاکسی های گردشی به تاکسی اینترنتی متنصل می باشند که اصلا نباید چنین مجوزی صادر شود زیرا تاکسی گردشی به وجود آمده تا مسافران را از سطح شهر جمع آوری کند وحالامشکلی که پیش آمده اینست که مسافران در سطح شهر واقعا به مشکل خورده اند خصوصا در ساعات پیک واین تاکسی ها منتظر مشتری اینترنتی می مانند به طور کل تاکسی رانی در تهران ول شده است وهیچ نظارتی وجود ندارد چه در تاکسی اینترنتی وچه در تاکسی های معمولی وخطی.

  • هادی 0 1

    وقتی اسنپ کرایه میزنه ده هزار تومن بعد کمیسیونش کم بشه میشه ۸۵۰۰میرسی به مبدا میبینی چهار نفر اومدن سوار بشن.تو این وضعیت همون بهتر مسافر بلاتکلیف بمونه.پول پفک میده توقع داره سوار هواپیما بشه.همون بهتر اینقد بمونه تا زیر پاش علف سبز بشه.تا به قشر راننده توهین نشه