| کد خبر: 250832 |

به اسم راننده کامیون به کام شرکت های حمل و نقل؛

◄ جفا به رانندگان به بهانه بیمه تکمیلی/ کسر 500 میلیارد تومان از کرایه در 4 ماه

125 میلیارد تومان پولیست که کانون شرکت ها بابت بیمه تکمیل درمان در هر ماه از کامیوندار دریافت می کند.

تین نیوز

یکی از رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا گفت: طبق آخرین آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، سالانه ۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰ بارنامه صادر می شود.

به گزارش تین نیوز ، نوید خیرمند افزود: بر فرض میانگین هر بارنامه ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان کرایه پایه (قطعا میانگین از این عدد بالاتر است) با محاسبه زیر عدد 300 هزار میلیارد تومان (۳۰۰ همت) به دست می آید:

۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ × ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ = ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

 وی بیان کرد: این عدد در ماه 25 هزار میلیارد تومان است یعنی  25 هزار میلیارد تومان (۲۵ همت) در ماه بارنامه در کشور صادر می شود.

وی با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: نیم درصد این عدد بابت هزینه بیمه تکمیلی از راننده کسر می‌شود یعنی  125 میلیارد تومان:

۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ × ٪۰۵ = ۱۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

خیرمند گفت: 125 میلیارد تومان پولیست که کانون شرکت ها بابت بیمه تکمیل درمان در هر ماه از کامیوندار دریافت می کند.

بیشتر بخوانید:

ساختمان انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا با پول بیمه تکمیلی خریداری شد؟

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: الان چهار ماه است که برای یک دوره ۶ ماهه این مبلغ دریافت می شود.

۴ × ۱۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ = ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

خیرمند گفت: محاسبه بالا نشان می دهد 500 میلیارد تومان طی چهار ماه از  کرایه کامیونداران، حق بیمه کسر شده است.

این راننده کامیوندار افزود: ماهانه ۶۷٫۰۰۰ تومان (بیمه تکمیلی + بیمه عمر و حادثه) حق بیمه راننده و هر یک از اعضای تحت تکفل وی می باشد.  هر نفر بابت ۶ ماه ۴۰۲٫۰۰۰ تومان هزینه بیمه دارد.

وی بیان کرد: حالا ببینیم با مقدار پولی که تاکنون از کامیوندار دریافت شده چند نفر می‌توانند از مزایای بیمه تکمیلی رانندگان استفاده کنند:

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ÷ ۴۰۲٫۰۰۰ = ۱٫۲۴۳٫۷۸۱

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: طبق آخرین اعلام یکی از اعضای هیئت مدیره کانون شرکت های حمل و نقل در مصاحبه با رادیو جوان ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر از رانندگان و خانواده هایشان + متصدیان شرکت های حمل و نقل(طنز داستان اینجاست که شرکت‌هایی که عنوان کارفرما را یدک می‌کشند از جیب کامیوندار بیمه شده اند) تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

این راننده کامیون گفت: یعنی به عبارتی اگر همین فردا هم اخذ نیم درصد بیمه تکمیلی متوقف شود، حدود ۱۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان مازاد بر نیاز پول دریافت شده است.

وی افزود: اگر نمایندگان صنفی ما در زمان عقد قرارداد به جای سهم خواهی توجه خود را به مبلغ قرارداد، حدود زمان مورد نیاز برای رسیدن به این مبلغ، تعداد واقعی بیمه شدگان و امثالهم معطوف می کردند، کانون شرکت ها دیگر نمی‌توانست از این طریق  گردن کلفت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 6 0

    متاسفانه در برابر دریافت چنین مبلغ کلانی از رانندگان بابت بیمه تکمیلی نوع و میزان و ارقام تعهدات بیمه گر در مقابل رانندگان با توجه به تورم هزینه های درمان کنونی بسیار کم و ناکافی است و سطح خدمات دهی این شرکتها هم کاملا نازل و تاسف آور است و شایسته ورود و بررسی توسط نهادهای بازرسی و نظارتی ذیربط میباشد.

    • ناشناس 3 0

      نهادهای بازرسی و نظارتی؟؟؟🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • ظفرعظیمی مهر 2 0

    رانندگان مظلوم همواره بدلیل نداشتن متولی و صاحب مورد ظلم وستم از سوی شرکتهای حمل ونقل واز سوی انجمن صنفی های بظاهر راننده قرارگرفته اند بزرگترین خیانت را کانون رانندگان راننده نما به رانندگان کردند باپول های نجومی رانندگان پایانه های دولتی را برای خود میخرند و به بهانه خصوصی سازی از یک راننده خاورطی چندسال تبدیل به یک سرمایه دار منطقه خود تبدیل میشود.بازرسان انجمنها هم در این خیانتها دخیل هستند.کاش کمی از پولها برای رفاه رانندگان صرف میکردند متاسفانه پایانه ها پس از سی سال اکثرا یک حمام ندارند پایانه همدان یک شیرآب ندارد پایانه ارومیه حمام ندارد این دوپایانه مدیران سابق آن اکنون درمدیرکانون ومعاون کانون رانندگان هستند هرمدیرترک فعل کند بایدخلع مدیریت شود نه ارتقاع مدیریت کند .سپاس از جناب خیرمند و تین نیوز

  • راننده 2 0

    متاسفانه فساد بطور سیستماتیک در مغز و استخوان مدیران رسوخ کرده و مدیران چنان با طریقه‌ی فرار از قانون و گوش‌بری از جماعت راننده آشنا شده‌اند که تا قیامت هم این سیستم با این مدیران فاسد قابل اصلاح نیست

  • جواد 1 0

    بیمه تکمیلی که داریم هزینه کلانی در ماه می دیم ولی دارو، ویزیت و دندانپزشکی رو پوشش نمی ده فقط کلاهبرداری هست، از قبل راننده دارن صاحب مال و اموالی می شوند که حقشون نییت. اون از خدمات جاده ای، اون از پایانه بار، این هم از خدمات بیمه ای، جز تاسف چیزی باقی نمی مونه، خدا جوابشون رو بده