| کد خبر: 247815 |

کریدورهای ترانزیتی ریلی و جاده ای اولویت دولت

کریدورهای ترانزیتی در بخش ریلی و جاده ای از اولویت های اصلی دولت است و پیگیری آن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: کریدورهای ترانزیتی در بخش ریلی و جاده ای از اولویت های اصلی دولت است و پیگیری آن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده و فرزانه مالواجرد معاونین وزیر راه و شهرسازی مهمانان ویژه دهمین اجلاس شورای عالی استان ها بودند که در این جلسه شهریار افندی زاده، افزود: وزارت راه و شهرسازی به صورت عمده در دو بخش حمل و نقل و مسکن فعالیت دارند.

بی تردید حمل و نقل یک موضوع یکپارچه بین درون و برون شهرهاست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. حجم بسیاری از فعالت های ما در وزارت راه و شهرسازی مربوط به بخش عمران حمل و نقل جاده ای است. لذا تلاش می کنیم در تمام مدهای حمل و نقل فعالیت اثرگذار و مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: در وزارت راه و شهرسازی سازمان ها و شرکت های تخصصی در بخش حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند. همچنین سازمان بنادر و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و سازمان هواپیمایی کشوری در مدهای مختلف حمل و نقل کارهای متعددی را در سطح استان ها در دستور کار دارند. 

احتمال تعیین تکلیف طرح جامع حمل و نقل کشور تا ۲ سال آینده

افندی زاده ادامه داد: معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طرح جامع حمل و نقل کشور را دنبال می کند و امیدواریم این طرح ظرف دو سال آینده تعیین تکلیف شود. از سوی دیگر همین اقدام باید در تمام شهرها در دستور کار قرار گیرد. برای مثال در اهواز ۱۷ سال است که طرح جامع حمل و نقل مسکوت مانده است. در حالیکه چنین شهری با این جمعیت حتما باید در حوزه حمل و نقل برنامه ریزی داشته باشد؛ لذا نیاز است مدیریت شهری نسبت به تدوین طرح جامع حمل و نقل اقدام کند. 

ترانزیت کالا از سیاست های مهم دولت است

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اعضای شورای عالی استان ها باید درخواست های خود را در خصوص پروژه های مختلف به صورت مشخص و کتبی برای پیگیری به این وزارتخانه ارائه دهند، افزود: ترانزیت کالا از سیاست های مهم دولت است. در شرایطی قرار داریم که می توانیم از این پتانسیل به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم. 

وی تاکید کرد: کریدورهای ترانزیتی به ویژه در بخش حمل و نقل ریلی و جاده ای از اولویت های اصلی دولت است و در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم به زودی ثمرات آن را شاهد باشیم. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.