| کد خبر: 246690 |

اختصاص خط ویژه در مراکز معاینه فنی برای سرویس مدارس

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه در اجرای طرح استقبال از مهر ایمنی وسایل نقلیه حمل و نقل دانش‌آموزی به صورت ویژه کنترل می‌شود گفت: در این زمینه، خط ویژه برای انجام معاینه فنی سرویس مدارس اختصاص یافت.

تین نیوز

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه در اجرای طرح استقبال از مهر ایمنی وسایل نقلیه حمل و نقل دانش‌آموزی به صورت ویژه کنترل می‌شود گفت: در این زمینه، خط ویژه برای انجام معاینه فنی سرویس مدارس اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز از ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، مجید سلمانی با اشاره به اهمیت ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان و الزام داشتن معاینه فنی برای دریافت مجوز سرویس مدارس از اختصاص دو خط معاینه فنی به صورت ویژه در مراکز شقایق و چمران برای این خودروها جهت پذیرش خارج از نوبت این خودروها خبر داد.

وی تصریح کرد: ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت است و این خودروها با حساسیت بیشتری در مراکز معاینه فنی شهر تهران از لحاظ ایمنی کنترل و ارزیابی می‌شوند.

معاون ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: از مسئولان مدارس تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت دانش آموزان و آرامش خانواده ها حتما از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که از اعتبار آن بیش یک ماه نگذشته استفاده کنند و به شدت در این زمینه حساسیت‌ داشته باشند زیرا بدون تردید مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به منزله داشتن حداقل ایمنی‌های لازم برای تردد است.

سلمانی درباره مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران توضیح داد: در مصوبه سال ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان»، علاوه بر الزام معاینه فنی، شرایط کنترلی ویژه‌ مانند بررسی سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو و مجهز بودن به وسایل کمک های اولیه و اطفاء حریق و نیز علایم ممیزه و تجهیزات شناسایی نیز پیش بینی شده است که این موارد صرفا در مراکز معاینه فنی شهر تهران کنترل می‌شود.

وی در مورد نحوه پذیرش خودروهای سرویس مدارس در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: اکنون روزانه حدود پنج هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند که با توجه به افزایش ساعات کاری مراکز و باز بودن مراکز منتخب در ایام تعطیل توزیع مراجعات بسیار مناسب و تقریبا اکثر مراکز فاقد صف هستند.

تعیین نوبت اینترنتی از طریق سامانه تهران من

معاون ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اضافه کرد: در صورت عدم استفاده از خطوط ویژه مراکز شقایق و چمران، جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته از رانندگان سرویس مدارس درخواست می شود برای مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند، این سامانه از طریق سامانه تهران من در دسترس است.

به گزارش ایرنا، شهر تهران از ظرفیت ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۶ مرکز معاینه فنی ثابت و هفت واحد سیار تک خطه و همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.