| کد خبر: 245415 |

◄ تکمیل خط ۲ متروی اصفهان ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکمیل خط ۲ قطار شهری این کلانشهر به غیر از بخش ساختمان، ۶۸۰ میلیون یورو معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکمیل خط ۲ قطار شهری این کلانشهر به غیر از بخش ساختمان، ۶۸۰ میلیون یورو معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش تین نیوز، محمد نورصالحی روز یکشنبه پنجاه‌ و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر همین اساس قرارداد تامین مالی این پروژه منعقد شده است. 

وی با بیان اینکه اتصال شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه اصفهان و سپس به شهر بهارستان از طریق مترو ضروری است اضافه کرد: از سوی دیگر برای تکمیل خط یک متروی اصفهان هم مبلغ مناسبی تخصیص یافت. 

رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر افزود: بر همین اساس بیش از ۴۰ درصد بودجه در حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است. 

نورصالحی با اشاره به اتوبوسرانی در اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری سال گذشته با کسب موافقت شورای شهر ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خرید و امیدواریم این اتوبوس‌ها امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. 

وی تصریح کرد:  هدف ما این است که تا اول پاییز امسال یک هزار دستگاه اتوبوس فعال در شهر تردد کند تا میزان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها کاش یابد. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شفافیت در عملکرد بعنوان رویکرد این نهاد افزود: برای مثال نحوه محاسبه مبالغ مربوط به پروانه ساختمانی و دریافتی‌ از مردم مبهم و سلیقه‌ای و در برخی موارد ناسالم بود و ما با تشکیل جلسات با مدیران شهری این رویه را اصلاح کردیم تا جایی که دریافت‌ خارج از مصوبات شورا کاهش یافته و یا به صفر برسد. 

نورصالحی شفافیت درآمد شهرداری اصفهان را افزون بر ۹۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: افرادی همچون واسطه‌ها در دریافت ارقام گوناگون دخالت می‌کردند اما با فرایندهای الکترونیکی فعالیتشان کم و حتی با شماری از آنان برخورد شد. 

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: ساماندهی ورودی‌های میدان نقش جهان، ایجاد مبلمان شهری و رفع نازیبایی‌های آن در دستور کار قرار گرفته است. 

رسول میرباقری با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی افزود: همچنین مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به صورت پهنه‌ای و نه خطی از جمله دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه شماری از فعالان میراث فرهنگی در زمینه احیای بافت تاریخی فعالیت خوبی داشتند، اضافه کرد: آنان بدون شعار، تعدادی از خانه‌های تاریخی را بهسازی کردند، اگر به داد این اماکن نمی‌رسیدیم نابود می‌شدند. 

این عضو شورا با بیان اینکه سرمایه‌های تاریخی شهر تابحال به صورت جزیره‌ای و توسط مدیریت مناطق نگهداری می‌شد، اگر وزارت کشور برای قرار گرفتن معاونت بافت تاریخی و گردشگری در چارت شهرداری موافقت کند شرایط بهتری برای حفظ این آثار بوجود خواهد آمد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.