| کد خبر: 245021 |

◄ خط ۲ قطار شهری اصفهان ۵۹۰ میلیون یورو نیاز دارد

عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری در بخش نازک‌کاری به ۵۹۰ میلیون یورو بودجه نیاز دارد که لازم است این طرح در اولویت اول استان تلقی شود.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری در بخش نازک‌کاری به ۵۹۰ میلیون یورو بودجه نیاز دارد که لازم است این طرح در اولویت اول استان تلقی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد نورصالحی روز دوشنبه در آیین ورود دستگاه حفار مکانیزه "تی بی ام"  به ایستگاه چهارسو، افزود: ۳۸ درصد پیشرفت کارهای عمرانی این طرح انجام شده است اما بیشتر کارها در مرحله بعدی قرار دارد که شامل تاسیسات مکانیکی و برقی، ناوگان و سیگنالی است که با همت مدیریت استان در شورای اقتصاد تصویب شد.

وی اضافه کرد: بر اساس زمان‌بندی ۴۰ ماه برای این بخش طرح در نظر گرفته شده است که اجرایی شدن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه امکان انجام مجموع این طرح در مدت زمان ۳۶ ماه وجود دارد اضافه کرد: تکمیل هر چه سریعتر این طرح به نفع مردم و تردد و حمل و نقل عمومی در شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای ابتدای مهرماه در اصفهان دستکم به یک هزار و ۲۰۰ اتوبوس نیاز است، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر با خط یک  قطار شهری  و بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز با استفاده از اتوبوس جابه‌جا می شوند در صورت مطلوب بودن شرایط کرونا در مهرماه و باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها، تا سقف حدود ۶۵۰ هزار نفر در روز باید با استفاده از اتوبوس جابه‌جا شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در اصفهان وجود دارد افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است اما شرایط مالی شهرداری اجازه نداده است که بر اساس زمانبندی پیش برود.

نورصالحی بیان کرد: دستکم ابتدای مهرماه باید یک هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافر  شهر اصفهان فعال باشد  و پیگیری در این زمینه انجام شده است تا با کمک بخش خصوصی این مشکل برطرف شود.  

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریتی امکان انجام این طرح ها وجود دارد و به تسهیل تردد مردم کمک می کند گفت: ادامه خط یک قطار شهری  از ایستگاه ترمینال صفه به سمت بهارستان در جنوب اصفهان دردستور کار قرار دارد که در صورت واگذاری به شهرداری اصفهان، خط یک از دانشگاه صنعتی تا بهارستان را در بر خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.