| کد خبر: 244990 |

◄ موافقت شورای اقتصاد با فاینانس برای نوسازی لوکوموتیوها

شورای اقتصاد با تأمین قطعات لوکوموتیوهای شرکت راه آهن از محل فاینانس ۱۲.۸ میلیون یورویی موافقت کرد.

تین نیوز

شورای اقتصاد با تأمین قطعات لوکوموتیوهای شرکت راه آهن از محل فاینانس ۱۲.۸ میلیون یورویی موافقت کرد.

به گزارش تین نیوز، شورای اقتصاد به ریاست سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه ۸ تیر ماه امسال با پیشنهاد دو سال و نیم قبل وزارت راه و شهرسازی در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۸ مبنی بر امکان واردات قطعات ضروری ناوگان لوکوموتیوهای راه آهن موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، شرکت راه آهن می‌تواند معادل ۱۲ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۱۱ یورو مشتمل بر ۱۰ میلیون و ۶۲۵ هزار یورو اصل تسهیلات خارجی (فاینانس) و ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۱۱۵ یورو سود آن به عنوان وام خارجی برای خرید قطعات ضروری لوکوموتیوها استفاده کند.

چند دستگاه لوکوموتیو زمین‌گیر داریم؟

گفتنی است سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی اواخر آذر ماه سال گذشته در مراسم الحاق ناوگان ریلی به شبکه راه آهن اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵۰ دستگاه لکوموتیو در کشور وجود دارد که ۲۰۰ دستگاه از این تعداد از ۲۰ سال گذشته زمین‌گیر بودند و از آنها به عنوان برداشت قطعه استفاده می‌شد. همچنین کمتر از ۲۰۰ دستگاه دیگر در طول ۳ سال اخیر زمین‌گیر و حدود ۶۰ لکوموتیو هم در ۷ ماه اول ۱۴۰۰ زمین‌گیر شدند.

صالحی تاکید کرد: بنابراین در حال حاضر کل شبکه ریلی با حدود ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو در حال گردش است و در این حدود دیزل گرم داریم.

موافقت دولت با فاینانس ۱۲.۸ میلیاردیورویی برای نوسازی لوکوموتیوها

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 1

    احسنت بر شورای اقتصاد

  • سعید قصابیان 0 5

    شورای اقتصاد بدرستی تشخیص داده که بودجه محدود صنعت ریلی بجای اینکه صرف واردات بشه فعلا بره برای بازسازی .قطعات اصلی وارد بشه و لکوموتیو ها زنده بشن.
    این در واقع سیگنال به مدیران راه اهن هست که اگر بیل زن هستن بازسازی کنن . این پول و این میدان

  • ناشناس 2 0

    جناب قصابیان سرنا را از سر گشادش می نوازند. علتش هم بر همه مکشوف است اما
    اولا: واردات در صنایع ریلی غیر قابل اجتناب است. زیرا تولید داخلی هم کفاف نیاز را نمی دهد هم فعلا امکان ساخت برخی قطعات کلیدی و های تک را ندارد.
    ثانیا: برای تحقق همین مساله در شورای اقتصاد بارها مسئولین ارشد راعه اهن ماکتبات و پیگیری داشته اند نه اینکه مقابل و معارض این شورا باشند تا به این تعبیر ناروا، سیگنال دریافت کنند.

    • سعید قصابیان 0 0

      جناب آقای ناشناس محترم
      اگر ماشین شما بخاطر قطعه یدکی گوشه خانه تان افتاده باشد آن را دور میاندازید و میروید نو میخرید؟ البته که این لکوموتیو ها مال شما نیست و از جیب ملت بی نوا خریداری شده لذا تعجبی ندارد که دغدغه ای برای صیانت از آنها نداشته باشید.
      آیا اطلاع دارید که از 768 لکو موتیو در گردش ، فقط 521 دستگاه در سرویس هستند و 247 دستگاه منتظر تعمیر هستند. منتظر هایی که هر روز بر تعداد آنها اضافه میشود.سرمایه های ملی که کار نمیکنند.همان هایی که میشود تعدادی از آنها را با این مصوبه شورای اقتصاد تعمیر کرد و به سرویس برگرداند.
      اگر یک مرجعی حاضر بشود که در تعمیر آن ماشین شخصی به شما کمک مالی کند دست رد به سینه او میزنید و بر خرید خودرو نو اصرار میکنید؟ البته که اصرار نمیکنید . اما چون این لکوموتیو ها مال شما نیست ، دغدغه ای برای صیانت از آنها ندارید و دنبال واردات هستید.
      میپذیرم که در واردات لذتی هست که در بازسازی نیست.بازسازی کار گِل است و زحمت دارد و منفعت آن چنانی ندارد.
      آنچه در رفتار حضرات راه آهن به عینه مشاهده کرده ایم نشر بنر و اعلامیه در فوریت واردات 300 لکوموتیو نو بوده .کانه از نان شب واجب تر است.
      این مصوبه ی شورا بهانه را برای بازسازی نکردن لکوموتیو ها از دست شما میگیرد.