| کد خبر: 244265 |

سرپرست اداره حمل‌ونقل همگانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

◄ احداث سومین «خط پرش» اصفهان در خیابان مسجدسید

سومین «خط پرش» شهر اصفهان در خیابان مسجدسید حدفاصل چهارراه هفتم محرم (وفایی) تا چهارراه تختی با مبلغ 5 میلیارد تومان، ویژه خط سه تندروی اتوبوسرانی اجرا می‌شود.

تین نیوز

سرپرست اداره حمل‌ونقل همگانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: سومین «خط پرش» شهر اصفهان در خیابان مسجدسید حدفاصل چهارراه هفتم محرم (وفایی) تا چهارراه تختی با مبلغ 5 میلیارد تومان، ویژه خط سه تندروی اتوبوسرانی اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید عموچی با اعلام این خبر گفت: طرح خط پرش در خیابان مسجد سید با هدف کاهش زمان سفر با سیستم تندروی حمل‌ونقل عمومی و بهبود وضعیت خط سه بی. آر. تی حدفاصل پایانه ارغوانیه و پایانه خرم انجام می‌شود.

وی افزود: ایستگاه‌های میانی خیابان مسجد سید در بهمن‌ماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود در شهریورماه سال جاری خطوط پرش مرتبط با این ایستگاه‌ها هم به اتمام برسد.

عموچی با بیان اینکه در گذشته با جمع‌آوری رفیوژ میانی خیابان عبدالرزاق و افزایش سطح سواره‌رو این خیابان، شرایط تردد خودروهای سواری و برنامه زمان‌بندی تقاطع‌ها بهبود یافته بود، تأکید کرد: برای ایجاد خط پرش در خیابان مسجدسید، از تجربیات مثبت به دست آمده نیز استفاده می‌شود.

سرپرست اداره حمل‌ونقل همگانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: برای ایجاد خط پرش در خیابان مسجدسید، رفیوژ میانی با عرض حدود دو متر و ۲۰ سانتی‌متر جمع‌آوری شده و با جدول‌گذاری، عرض سواره‌رو نزدیک به دو متر افزایش خواهد یافت که سعی داریم با تغییر در زمان‌بندی تقاطع‌ها به کاهش بار ترافیکی این خیابان نیز کمک کنیم.

وی با بیان اینکه خط پرش خیابان‌های امام خمینی (ره) و عبدالرزاق در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد و از نظر ترافیکی نتایج مثبتی به‌دنبال داشت، افزود: سومین خط پرش شهر اصفهان در خیابان مسجد سید با مبلغ پنج میلیارد تومان اجرا می‌شود.

جهت کاهش تأخیر اتوبوس در تقاطع‌ها به اندازه طول صف خودرو پشت تقاطع، یک خط ویژه ایجاد می‌شود که به این وضعیت خط پرش یا میانبر اتوبوس گفته می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.