| کد خبر: 241981 |

◄ سازمان تاکسیرانی پاسخگوی سرویس های غیر رسمی نیست

سرویس های غیر رسمی که والدین خودشان به صورت شخصی تهیه می کنند سازمان تاکسیرانی در این زمینه نمی‌تواند پاسخگو باشد.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حال حاضر همه پروتکل های بهداشتی در مورد استفاده از سرویس مدارس بعد از بازگشایی رعایت می شود و ظرفیت سرویس مدارس برای سوار کردن دانش آموزان ۵۰ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی  افزود: همه رانندگان سرویس مدارس که به صورت رسمی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری ها تحت عنوان سرویس مدارس فعالیت می کنند باید ۲ دز واکسن را دریافت کرده و دارای کارت واکسن باشند و اسامی این افراد در سامانه ایران من نیز به ثبت رسیده باشد.

وی در مورد هزینه سرویس مدارس بعد از بازگشایی نیز گفت: در حوزه سرویس مدارس با ۲ نوع سرویس مواجه هستیم، یکی سرویس های رسمی است که  به تقاضای آموزش و پرورش شهرداری ها این خودروها را در اختیار مدارس قرار می دهند و در سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) هم به ثبت رسیده است و نرخ دریافت هزینه سرویس هم کاملا مشخص و مصوب است، اما سرویس های غیر رسمی هم هستند که والدین خودشان به صورت شخصی تهیه می کنند که سازمان تاکسیرانی در این زمینه نمی‌تواند پاسخگو باشد.  

ضامنی در مورد اینکه خانواده‌ها می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را از طریق سامانه سپند دریافت کنند، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم بازگشایی مدارس قیمت‌ها در سامانه سپند بارگذاری نشد، اما در شهرداری هر شهری، نرخ مصوب در درگاه اینترنتی آن شهر وجود دارد و می‌توانند از جزئیات آن آگاه شوند.  

وی اعلام کرد: اگر تخلف در نرخ کرایه در حوزه ناوگان رسمی سرویس مدارس است که توسط شهرداری تامین شده است، والدین در شهرداری شهر مربوطه گزارش تخلف را ثبت کنند و مسئله در کمیته‌های انضباطی بررسی می‌شود، اما مدارسی که از سرویس‌های غیررسمی استفاده می‌کنند، آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.  

در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصوب شد از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری فعالیت کنند و ساعات کار ادارات نیز به پیش از آغاز کرونا بازگشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.