| کد خبر: 241435 |

◄ چهار خطه شدن 10 کیلومتر از بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین تا پایان بهار

برنامه این است که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ که بهار سال ۱۴۰۱ است حداقل ۱۰ کیلومتر از این مسیر را برای تردد، چهارخطه کنیم و باقیمانده را نیز بتوانیم حداکثر تا ۱۴۰۲ به شکل چهارخطه ایجاد کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل بزرگراه ۷۰ کیلومتری نقده-پیرانشهر-تمرچین تا ۱۴۰۲ در صورت تامین اعتبار، خبر داد.

به گزارش تین نیوز خیرالله خادمی 17 آذر ماه 1400 در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی استان آذربایجان‌ غربی گفت: یکی از برنامه‌های اساسی شرکت ساخت افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین است که از سه راهی حیدرآباد در کریدور غرب کشور شروع و به نقده و پیرانشهر می‌رود و از پیرانشهر به مرز ختم می‌شود.

وی افزود: طول این محور نزدیک به ۷۰ کیلومتر است که برنامه این است تا این محور را به شکل چهارخطه برای مردم و برای افزایش ظرفیت صادراتی به کشور همسایه عراق ارتقا بدهیم.

بیشتر بخوانید:

اتمام حفاری تونل دوم حیران به پایان سال 1400 نرسید

خادمی عنوان کرد: برنامه این است که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ که بهار سال ۱۴۰۱ است حداقل ۱۰ کیلومتر از این مسیر را برای تردد، چهارخطه کنیم و باقیمانده را نیز بتوانیم حداکثر تا ۱۴۰۲ به شکل چهارخطه ایجاد کنیم.

وی اعتباری که برای تکمیل چهارخطه شدن این مسیر ۷۰ کیلومتری لازم است را ۵۰۰ میلیاردتومان برشمرد و توضیح داد: چنانچه منابع مالی این پروژه شامل پیوست قانون بودجه و سایر منابع از محل ماده ۵۶ قانون با کمک بانک‌ها تامین شود، پروژه چهارخطه تا سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.