| کد خبر: 240968 |

◄ چگونه کامیون 40 هزار یورویی با قیمت 126 هزار یورو در ایران فروخته می شود؟

کامیون های سه سال کارکرد اروپایی که در مبدا قیمت ٤٠ تا پنجاه هزار یورو به بازرگان ایرانی فروخته می شود در ایران با قیمت های سرسام آور تا ١٢٦ هزار یورو هم فروخته شده است و عملا راننده واقعی دارای ناوگان فرسوده اگر هم بخواهد، نمی تواند خریدار باشد و ناوگانش را نوسازی کند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است حمل و نقل کشور با توجه به مشکلات روز افزونی که دارد رو به افول است.

به گزارش تین نیوز، محمد جعفر امیری در توضیح این دیدگاه خود به خبرنگار ما گفت: گرانی بیش از حد لاستیک حقیقتا توان و رمقی نگذاشته  تا کامیوندار بتواند لاستیک مورد نیاز را تامین کند.

وی افزود: نبود لوازم یدکی اصلی با برندهای درجه یک در بازار و وجود لوازم تقلبی،  کامیونداران را فلج و نبود نظارت کافی راه را برای  سودجویان و قاتلان اخلاق و انسانیت سهل و آسان کرده است.

 او ادامه داد: روغن تقلبی به وفور دیده می شود و متاسفانه دستگاه های نظارتی هم اقدامی نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

- نوسازی ناوگان جاده ای؛ وعده ای که محقق نشد

ردپای دلالان در طرح نوسازی ناوگان فرسوده؛

- مخالفت دارندگان ناوگان فرسوده با حذف اسقاط خودروی فرسوده

- هشدار نسبت به حضور افراد سودجو در طرح نوسازی کامیون ها/ فرسوده سواران مراقب باشند

- واردات کامیون دست دوم خارجی؛ باز هم پای دلالان در میان است!

امیری از نبود سوخت در جایگاه ها و عدم شارژ به موقع کارت های سوخت به عنوان مشکل بزرگ رانندگان سنگین یاد کرد و گفت: این مشکل بزرگترین معضل برای ادامه کار است، عدم نظارت شرکت نفت بر جایگاه های بین راهی باعث و بانی مشکلات زیادی برای کامیونداران بوده است.

وی افزود: عدم اجرای صحیح تن کیلومتر، راه را برای سود جویان باز گذاشته تا هر جوری که دلشان  می خواهد با کامیونداران رفتار و عملا از دسترنج آنان سو استفاده کنند.

امیری همچنین به نبود امنیت کافی در جاده ها اشاره و عنوان کرد:  هر روز در نقطه ای شاهد حمله به کامیونداران و شکستن شیشه های آنها هستیم.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای موضوع بیمه تکمیلی رانندگان را یکی دیگر از مشکلات دانست و عنوان کرد: اجحاف ها و بی انضباتی ها، پاسخگو نبودن بیمه البرز، بردن پول از جیب راننده و ریختن به حساب انجمن شرکت ها بدون هیچ گونه دلیل منطقی با توجه به اینکه رانندگان دارای کانون کارگری رانندگان و کانون کامیونداران در سطح کشور هستند، از جمله مشکلات در زمینه بیمه تکمیلی رانندگان کامیون است.

وی عدم نظارت دقیق سازمان حمل و نقل جاده ای  بر تقسیم عادلانه بار، عدم نظارت دستگاهای دولتی در مرزها از جمله مرز باشماق و گرفتاری کامیونداران از دست افراد شرور و جاگذاری مواد قاچاق از جمله گوشت و مرغ و جگر مرغ و گالن گازائیل در کامیون ها بدون اطلاع راننده  و گذاشتن مشروبات الکلی در کامیون های ترانزیت را از دیگر مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای کالا برشمرد.

امیری در ادامه مشخص نبودن نرخ پایه کرایه ترانزیت در مبدا بندرعباس برای کامیون های ترانزیت که نسبت به حمل کانتنیر برای کشور عراق و ارمنستان اقدام می کنند را مشکل بزرگ فعالان این بخش ذکر کرد و گفت: دست دلالان در این زمینه برای سود جویی باز است و به هرصورتی بخواهند عمل می کنند.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا از عدم نظارت کافی در طرح جایگزینی ناوگان فرسوده، انتقاد کرد و افزود: امروز شاهدیم کامیون های سه سال کارکرد اروپایی که در مبدا  قیمت ٤٠ تا پنجاه هزار یورو به بازرگان ایرانی فروخته می شود در ایران با قیمت های سرسام آور تا ١٢٦ هزار یورو هم فروخته شده است و عملا راننده واقعی دارای ناوگان فرسوده اگر هم بخواهد، نمی تواند خریدار باشد و ناوگانش را نوسازی کند.

امیری تاکید کرد: موارد ذکر شده تنها گوشه ای از مشکلاتی است که کامیونداران و رانندگان برون شهری و برون مرزی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    سختی کارهنوز درست نشده سنوات72تا80که نصف موجوداست درست نشده