| کد خبر: 240875 |

◄ هزینه نگهداری و بهسازی جاده ها در بودجه وزارت راه وجود ندارد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار جاده در سراسر کشور گفت: هزینه نگهداری و بهسازی جاده ها در بودجه وزارت راه وجود ندارد.

تین نیوز

رستم قاسمی صبح دوشنبه در همایش تخصصی روسای پلیس راهور و راه استان ها با بیان این کارکنان این ارگان همواره در تمام بحران ها و حوادث در کنار ناجا حضور دارند، گفت: ایام نوروز یکی از این زمان ها است که به دلیل افزایش تردد جاده همه در کنار یکدیگر برای خدمت به مردم حضور داریم.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به آمار تردد های میان شهری گفت: در دوران نوروز این آمار افزایش پیدا می کند، و وزارت راه  برای این ایام برنامه ریزی ویژه انجام داده و ستاد نوروزی را تشکیل داده است.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این که آمار کشته ها و مجروحان تصادفات جاده ای کاهش داشته، گفت: آمار کشته از سالانه ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار رسیده است، اما همچنان این آمار در مقایسه با استانداردها و آمار دیگر کشورها بسیار زیاد است.

قاسمی با بیان اینکه برای این ایام در بخش راهداری حدود ۲۴ هزار پرسنل از ۲۴ اسفند تا ۲۵ فروردین در کنار کارکنان ناجا در جاده حضور دارند، گفت: بخش جاده‌ای بیشترین جابجایی ها را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حجم قابل توجهی از آمار سفرها به حمل و نقل هوایی نیز اختصاص یافته است، گفت: در کشور ۵۰ و ۶۰ فرودگاه در ایام به خدمت‌رسانی پروازی مشغول هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدودیت‌های هواپیمایی در کشور گفت: در این ایام نیز تا حد امکان افزایش پرواز خواهیم داشت اما ناوگان هوایی سن بالایی دارند و زیرساخت ناوگان هوایی خوب نیست.

قاسمی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز در جاده ها گفت: حدود ۲۲۰ هزار جاده در کشور وجود دارد که هر ساله نیاز به بودجه ای برای نگهداری و بهسازی آن نیاز است که متاسفانه در بودجه وزارت راه محلی برای این هزینه وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.