| کد خبر: 240855 |

◄ مقصد سفرهای ریلی نوروز در مسیر مشهد افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: شمار مقصدهای سفرهای ریلی در مسیر راه‌آهن مشهد برای ایام نوروز ۱۴۰۱ به ۲۷ شهر و مرکز استان در سطح کشور افزایش یافت.

تین نیوز

مصطفی نصیری‌ورگ  افزود: بر اساس برنامه فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۲۴ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، از مشهد به ۲۷ شهر و مرکز استان در سراسر کشور قطار مسافربری مستقیم برنامه ریزی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: پیش از این از مشهد به ۲۶ شهر شامل تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، سرخس، ملایر، کرمانشاه، بندرعباس، رشت، قزوین، قم، اهواز، کرمان، ساری، همدان، زنجان، یزد، کاشان، اراک، کرج، طبس، خواف، خرمشهر، اندیمشک، مراغه و ماهشهر قطار مسافربری برقرار بود که در سفرهای نوروز ۱۴۰۱ ارومیه نیز به این فهرست افزوده شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: با توجه به لزوم خدمت رسانی شایسته به مسافران قطارهای نوروزی، ستاد قطارهای نوروزی در این اداره کل تشکیل شده و در ایام اوج سفرها در بازه نوروز مرخصی همکاران لغو شده است.

بنا بر اعلام راه‌آهن خراسان ۳۱۱ مرکز مجاز فروش بلیت قطار در سطح استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دایر است. سهم کلانشهر مشهد از این تعداد عامل مجاز فروش بلیت قطار ۲۴۳ مرکز است.

بر اساس آمارهای سال ۱۳۹۸ تا پیش از اعمال محدودیتهای کرونایی افزون بر ۱۴ میلیون مسافر قطار در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شده بودند.

شبکه ریلی خراسان به ۲۳ ایستگاه راه‌آهن مجهز است. پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.