| کد خبر: 240565 |

◄ پویایی و توسعه پایدار جامعه مرهون اندیشه ‌های ناب مهندسان است

استاندار خراسان جنوبی گفت: پویایی جامعه مرهون اندیشه ‌های ناب مهندسانی است که با بهره‌گیری از توان و دانش فنی خود، چرخ ‌های عمرانی، اقتصادی، کشاورزی، فناوری و ... را به حرکت درآورده و ضامن بقا و توسعه پایدار کشور بوده‌اند.

تین نیوز

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی پیام خود را با بیان کلام رهبری اینگونه آغاز کرد که "کاری که شما[مهندسین] باید بکنید این است که اوّلاً این مسئله «ما می‌توانیم» را به مردم نشان بدهید...شما کاری کنید که بتوانیم محصول کارهای مهندسین خودمان در کارخانجات و در قطعه‌سازی و در بخش‌های گوناگون وسیع مهندسی را در بازار مبادلات بین‌المللی جهانی عرضه کنیم".

 

به گزارش تین نیوز، جواد قناعت در  ادامه این پیام بیان داشت: پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی، مرهون تلاش های خستگی‌ ناپذیر مردان و زنان متعهد و توانمندی است که با عزمی راسخ و همتی بلند و با تفسیر درست شعار "ما می توانیم"، غبار محرومیت را از چهره دوردست‌ترین نقاط کشور زدوده‌ و امید به آینده‌ای پر افتخار را در دل‌های همگان روشن نموده اند.


وی افزود: بدون تردید پویایی جامعه مرهون اندیشه ‌های ناب مهندسانی است که با بهره‌گیری از توان و دانش فنی خود، چرخ ‌های عمرانی، اقتصادی، کشاورزی، فناوری و ... را به حرکت درآورده و ضامن بقا و توسعه پایدار کشور بوده و در لبیک به فرامین و رهنمودهای مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی ) در معرفی ایرانِ خودکفا به جامعه بین الملل از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.


قناعت اذعان داشت: امروزه با توجه به میل بشر به برخورداری از محیطی زیبا و ایمن برای زندگی، اهمیت جایگاه مهندسین خوش فکر و با استعداد در حوزه ها و ساحت های گوناگون به عنوان سرمایه های تخصصی، بیش از پیش احساس می شود.

وی گفت: قطع به یقین در استانی مثل خراسان جنوبی به جهت تعدد حوادث غیرمترقبه و آمار قابل توجه بلایای طبیعی، لزوم وجود تفکر مهندسی در ساخت ابنیه مقاوم  با رعایت مقررات فنی، در کاشت گونه های گیاهی کم آب‌بر و مقاوم به خشکی، در استفاده از شیوه های نوین مدیریت منابع آبی، در بهره‌برداری از ذخایر معدنی و محصولات کشاورزی، در استفاده از فرصت جاذبه های طبیعی و تاریخی در حوزه گردشگری و ... ملموس تر و حتمی تر است و بی شک این مهم، با اهتمام مهندسان سختکوش این دیار، تا تحقق نهایی، فاصله چندانی ندارد.


قناعت یادآور شد: پنجم اسفندماه، زادروز دانشمند گرانقدر، خواجه نصیرالدین طوسی که به درستی در تقویم مناسبت‌های ملی "روز مهندس" نام گرفته، فرصتی مناسب برای تقدیر از زحمات بی‌شائبه مهندسانی است که در مسیر پرفراز و نشیب پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، با تکیه بر نیروی دانش، توان، ایمان و اراده خود، همواره در راه خدمت به مردم حق‌شناس خراسان جنوبی، گام‌های استواری برمی دارند.


وی افزود: از درگاه ذات اقدس حضرت حق سبحانه و تعالی برای این سربازان سازندگی وطن، توفیق روزافزون در سایه توجهات حضرت ولی عصر( ارواحنا فداء) را آرزو دارم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.