| کد خبر: 240397 |

◄ بهسازی راه‌های کشور به یکهزار و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که بر اساس شاخص جهانی برای حفظ و نگهداری آنها از لحاظ روشنایی، نصب نیوجرسی ،گاردریل، روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز به یکهزار و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.

تین نیوز

داریوش امانی که به خوزستان سفر کرده روز شنبه در حاشیه بازدید از جاده‌های اصلی و روستایی و پروژه‌های راهسازی استان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به جذب  و تخصیص اعتبارات معمولا یک سوم این مبلغ اعتبار تخصیص داده می‌شود که همین عامل باعث عقب‌ماندگی بخشی از نگهداری راه‌ها می‌شود که امیدواریم امسال با تدابیر وزارت راه و شهرسازی و همراهی مجلس شورای اسلامی بتوانیم با لحاظ در قانون بودجه، بخشی از این عقب ماندگی را جبران کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی گفت: خوزستان یکی از استان‌های موفق در جذب اعتبارات است و امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تاکنون پروژه‌های راهداری انجام شده است.

امانی با اشاره به جمع بندی مشکلات راه‌های خوزستان در این بازدید ، بیان کرد: اعتبارات جدیدی برای راه‌های خوزستان در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌کنیم تا  مسایل و مشکلاتی که مردم این استان در راه‌ها با آن روبه‌رو هستند برطرف شود.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نقاط حادثه خیر در راه‌های خوزستان گفت: نقاط پرحادثه نقاطی هستند که ما معمولا تصادفات زیادتری را نسبت به مدت زمان مشخصی داشته باشیم که با بررسی انجام شده شناسایی شده و  اقدامات اولیه برای رفع آنها انجام شده تا مردم بتوانند بدون دغدغه از این راه‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز با توجه به اولویت در حال ایمن سازی هستند ، افزود: برنامه ریزی شده است تا تقریبا برای هر سال تعدادی از این نقاط حادثه خیز حذف شوند. برخی از این نقاط باید کار اساسی از جمله ایجاد تقاطع غیر همسطح، زیرگذر یا اقدامات ایمنی انجام شود که نیاز به اعتبارات زیادی دارد که در پروسه تامین اعتبار قرار گرفته است تا این نقاط برطرف شود.

به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز شنبه از جاده اهواز - ملاثانی و نیز راه‌های روستایی شهرستان باوی، پروژه‌های راهسازی خوزستان شامل کمربندی غرب اهواز، تقاطع غیر هم‌سطح تصفیه شکر، راه‌های ارتباطی جاده دغاغله، پروژه تقاطع غیر هم‌ سطح کنار گذر شمال شرق اهواز و کمربندی غرب اهواز از جاده حمیدیه تا سه راهی فولاد دیدن کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.