| کد خبر: 237784 |

◄ زلزله در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای/ دستگیری یک مدیرکل استانی

تنها 20 روز پس از آن که رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی شبکه سازمان یافته اختلاس و رشوه در راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان و دستگیری متهمان خبر داد، خبرگزاری مهر روز چهارشنبه 10 آذر نوشت: مدیرکل راهداری مازندران توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

تین نیوز

تنها 20 روز پس از آن که رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی شبکه سازمان یافته اختلاس و رشوه در راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان و دستگیری متهمان خبر داد، خبرگزاری مهر روز چهارشنبه 10 آذر نوشت: مدیرکل راهداری مازندران توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

به گزارش تین نیوز، این خبرگزاری نوشت: عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری مازندران پیش ازظهر چهارشنبه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد. یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید این خبر اظهار داشت: هنوز علت این دستگیری مشخص نیست.

این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری عنوان کرد: رئیس کل دادگستری مازندران اختلاس و ارتشاء را بخشی از اتهام مدیرکل دستگیر شده یکی از دستگاه های اجرایی در استان ذکر کرد.

به نوشته مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به دستگیری مدیرکل یکی از دستگاه‌ های اجرایی مازندران به اتهام اختلاس و ارتشاء افزود: در ادامه مبارزه قاطعانه دستگاه قضا با هرگونه فساد اداری، یکی از مدیران‌ کل با عنوان اتهامی ارتشاء و اختلاس دستگیر شد.

وی افزود: با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران و ورود دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این رابطه پرونده قضائی در یکی از شعب بازپرسی تشکیل و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی در ادامه اظهار داشت: بنا به تحقیقات اولیه و مستندات موجود در پرونده و جرایم متعدد؛ متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

رئیس کل دادگستری مازندران ضمن تأکید بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمان‌ها و نهادها از برخورد قاطع و بی اغماض دستگاه قضا با جرایم و تخلفات صورت گرفته در دستگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: برخورد با جرایم مدیران متخلف همواره اولویت دستگاه قضائی استان خواهد بود.

پیش از این و در تاریخ 20 آبان ماه امسال نیز خبرگزاری مهر به نقل از حسن نگین تاجی  رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نوشته بود: تعدادی از کارکنان راهداری و افراد خارج از این مجموعه اقدامات مجرمانه‌ ای از قبیل اختلاس، اخذ رشوه و فروش اموال بیت‌ المال را انجام داده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و اقدام قاطع دادستان مرکز استان، مدیرکل و کارکنان و افراد مرتبط دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شد.

وی بیان داشت: در اداره اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان، یک شبکه سازمان یافته تشکیل شده بود که اقدام به یکسری اعمال مجرمانه کرده بودند و با توجه به محرمانه بودن تحقیقات مقدماتی جزئیات پرونده در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

نگین تاجی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضائی که در سند تحول دستگاه قضائی اشاره شده و هم در منویات مقام معظم رهبری هست، بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده که در استان کهگیلویه و بویراحمد یک شورای راهبردی مبارزه با فساد با حضور سازمان بازرسی، دادستان مرکز استان، و رئیس کل دادگستری استان و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پرونده اختلاس، دریافت رشوه و تبانی و شبکه‌های فساد در بعضی ادارات استان بود که در حال رسیدگی است، گفت: ماهانه زمینه‌ ها و آسیب‌ های مفاسد اقتصادی در سطح استان شناسایی، بررسی و اقدامات قانونی و قضائی از بدو تشکیل پرونده تا صدور و اجرای آرای قضائی در دستور کار شورا بوده و در آینده نتیجه اقدامات محرمانه راجع به تمامی ادارات تحت رصد در قالب پرونده قضائی اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمیدرضا 2 0

    سلام خسته نباشید. اختلاس و ناکارآمدی و اختلاس اصلی و مهم در سازمان بنادر و صندوق بازنشستگان و شرکت ریز و درشت وابسته به آن است.

  • لطیف خاموشی 2 0

    دیگه چه خبر ؟! معاونت حمل ونقل سازمان کجاست؟!😜😜

  • علی 2 0

    به قسمت راهداری استان آذربایجانشرقی و مرزهای جلفا و نوردوز هم بیایید

  • محسن متقین 1 0

    بنام خدا
    إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿۸۲﴾
    بکار بردن این تعبیر ( زلزله در سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای) شاهد بی پروا ترین کلامی باشد که درطول سه سال گذشته درخصوص لزوم انجام تغییرات بنیادی در این سازمان بکار گرفته شد است.
    فسادهای ریز ودرشت که گاها نه قابل کشف است و نه صرفه و صلاح اقتصادی دارد که دستگاه قضایی آن را دنبال کند .
    اما آنچه باید بعنوان اقدامات اورژانسی برای احیای حیات این سازمان انجام داد این است که تغییر بنیادین در سیاست های کلان ودکترین تقویت کنترل های داخلی در انجام امور بخش حمل ونقل صورت پذیرد .

    اجرای سیاست های شرکت محوری با رها کردن بیش از دویست واندی هزار کامیون خود مالک که هیچ رابطه حقوقی با شرکتهای کاغذی صادر کننده بارنامه ندارند منشأ ایجاد رانت ها فساد ها و زد و بند های درون سازمانی شده است .
    جای اینکه شاخ و برگ ها را قطع کنید بیایید ریشه را درمان کنید .

  • ناشناس 0 1

    به سازمان حمل ونقل زاهدان هم یه سر بزنید ببینید چند نفر از جمله باقری .آبرین .ووووو.چیکار میکنن چون اگه اینا زبون باز کنن .همه مسئولین تا تهران درگیر این ماجراها میشن

  • بابایی 2 1

    هزینه ناکارآمدی و بی کفایتی مدیران استانی و مرکزی از اختلاسها بیشتر است که متاسفانه نمی بینیم. بی کفایت ها و دزدها را در مرزها گذاشتیم تا شالکه حمل و نقل را بهم بریزند