| کد خبر: 237323 |

◄ چرا شرکت های حمل و نقل از کامیون ملکی استفاده نمی کنند؟

شهریور ماه امسال هفت شرکت عامل و مجری قرارداد حمل محصولات صادراتی شرکت فولاد مبارکه به مقصد بندرعباس و مرزهای زمینی، در نامه ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، بهره مندی شرکت های حمل و نقل شهرستان مبارکه از شرایط شرکت های مستقر در اصفهان در حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه را خواستار شدند.

تین نیوز

شهریور ماه امسال هفت شرکت عامل و مجری قرارداد حمل محصولات صادراتی شرکت فولاد مبارکه به مقصد بندرعباس و مرزهای زمینی، در نامه ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان،  بهره مندی شرکت های حمل و نقل شهرستان مبارکه از شرایط شرکت های مستقر در اصفهان در حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه را خواستار شدند.

به گزارش تین نیوز، این نامه که به تازگی در شبکه های اجتماعی بازنشر شده و توجه فعالان بخش حمل و نقل جاده ای را برانگیخته، در تاریخ 21 شهریور ماه سال 1400 به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان و آن چنان که در متن نامه آمده در تاریخ 10 دی ماه 1399 نیز به انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای شهرستان مبارکه ارسال شده است.

بر اساس این نامه، شرکت های مذکور عنوان کرده اند «در حال حاضر شرکت های مستقر در اصفهان یا مجاور شرکت فولاد مبارکه جهت حمل محمولاتی مشابه از امکان صدور بارنامه (به صورت آنلاین) به میزان 10 میلیون ریال کمتر از تعرفه مصوب برخوردار هستند که از  آن جمله تولیدات صادراتی شرکت های سهامی ذوب آهن به مقصد بندرعباس قابل ذکر می باشد». 

بیشتر بخوانید:

این شرکت ها در ادامه خاطرنشان کرده اند «با توجه به این که بارنامه های محصولات صادراتی بدون هرگونه اعمال ضریبی در کرایه ثبت و صادر و گاهی در شرایط اضطراری و زیان دهی شرکت حمل می گردد به منظور جلوگیری از خسارت بیشتر  درخواست می شود در زمینه تجدید نظر و کاهش نرخ پایه کرایه حمل این نوع محصولات (حداقل به مقصد بندرعباس) با یکسان سازی و بهره مندی شرکت های حمل و نقل شهرستان مبارکه از شرایط شرکت های مستقر در اصفهان، مساعدت شود».

شرکت های امضا کننده نامه، همچنین تاکید کرده اند «با هدف مشارکت در گسترش و توسعه صنایع تولیدی و بومی منطقه تحت شرایطی که بعضا متحمل ضرر و زیان می شود، به همکاری خود استمرار بخشیده که از جمله عوامل تحمیل خسارت می توان پرداخت هزینه های مربوط به بیمه قرارداد به میزان پنج درصد، بیمه تکمیلی، بیمه حمل کالا و سایر کسورات را نام برد. در حالی که بابت ارایه خدمات به رانندگان کمیسیون نقدی دریافت نمی گردد و از سوی دیگر جهت تسریع در حمل و جذب رانندگان و مکانیزم، ملزم به پرداخت پیش کرایه نیز می باشند.»

در این زمینه محسن متقین فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا، عنوان کرد: حمل کالا با کامیون های ملکی شرکت های حمل و نقل، از رعایت نرخ تن کیلومتر موضوع مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری مستثنی هستند.

وی افزود: شرکت های امضا کننده نامه مذکور می توانند بارهای مسیر ذکر شده را با کامیون های ملکی با قیمت های کمتر از تعرفه حمل کنند و از معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز از دی ماه آتی، بهره ببرند.

به گزارش تین نیوز، او گفت: ضمنا نیم درصد بیمه تکمیلی نیز  شرایطی را برای این شرکت ها فراهم ساخته که تمامی پرسنل خود را از مزایای بیمه مخصوص رانندگان بهره مند نمایند.

متقین ادامه داد: از طرفی پرداخت بیمه های مسئولیت و یا سایر کسورات دولتی و نیز کرایه حمل به عهده صاحبان کالا است و شرکت حمل و نقلی هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد و کاهش یا افزایش هریک از اقلام مذکور می‌بایستی مورد اعتراض صاحبان کالا قرار گیرد و نه شرکت های حمل و نقل که با صدور سند حمل برای خودمالکان کمیسیون دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: حمایت از تولید و صادرات با کاهش کرایه حمل به معنی خرج از کیسه دیگران است لطفا برای جیب رانندگان تصمیم نگیرید.

WhatsApp Image 2021-11-15 at 13.44.45
نامه شرکت های حمل و نقل مجری جمل محصولات فولاد مبارکه
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.