| کد خبر: 236933 |

◄ تخریب عمدی ۱۶۵۰دوربین ثبت تخلفات جاده‌ ای

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در یک ماه گذشته ۲۷ سامانه و از ابتدای نصب دوربین‌های ثبت تخلفات تا کنون، ۱۶۵۰ سامانه مورد تخریب عمدی قرار گرفته اند.

تین نیوز

 محمد تیموری اعلام کرد: تعداد ۱۷۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات در جاده‌های کشور فعال هستند با رصدهای ۲۴ ساعته بر روی عملکرد سامانه‌های ثبت تخلفات، همواره بیش از ۸۰ درصد سامانه‌های ثبت تخلفات زیر بار هستند و اطلاعات ارسال می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی اعلام کرد: به دلیل این که دوربین‌های ثبت تخلفات در مسیرهای برون شهری نصب شده اند و با توجه به حجم کم ترافیک و تردد، عملکرد و نگهداری دوربین‌ها با مسیرهای درون شهری متفاوت و به مراتب سخت‌تر است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تعدادی از این دوربین‌ها که برای قاچاق کالا و سوخت استفاده می‌شود، مورد تخریب عمدی قرار می‌گیرند. که باید با تماس با پیمانکار و هماهنگی‌هایی با نیروی انتظامی برای سرقت و تخریب انجام می‌شود، دوربین‌های ثبت تخلف بازسازی و به شبکه باز می‌گردند.

تیموری افزود: در یک ماه گذشته ۲۷ سامانه تخریب شدند، همچنین از ابتدای نصب دوربین‌های ثبت تخلفات تا کنون ۱۶۵۰ سامانه مورد تخریب عمدی قرار گرفتند.

معاون سازمان راهداری با بیان این که ۴۰۰ سامانه ثبت تخلفات در مرحله بهره برداری است گفت: طبق قانون بعد از تکمیل سامانه‌ها و تا زمانی که ممیزی پلیس و تاییدیه کد ارائه نشود، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمی‌تواند این تعداد را به آمار دوربین‌های فعال اضافه کند.

وی در خصوص مشکلات دیگر قطعی ارتباط با دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌های برون شهری گفت: به علت عدم برقراری ارتباط با دوربین‌ها از طریق فیبر نوری، تغییر شرایط آب و هوایی می‌تواند در قطعی مقطعی دوربین‌ها مؤثر باشد، همچنین مشکلات اینترنت و قطعی برق هم از دیگر موارد عدم برقراری ارتباط با دوربین‌های ثبت تخلفات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.