| کد خبر: 232273 |

اقتصاد دیجیتال گویای یک تحول اقتصادی است

یکی از مهمترین اقدامات بانک‌ها در راه تبدیل‌شدن به یک بانک الکترونیکی را ایجاد زیر ساخت‌هایی مثل کارت‌های اعتباری، کارت‌های هوشمند توسعه سخت افزاری شبکه های بانکی و فراگیر کردنATM دانست.

تین نیوز

مدرس دانشگاه‌های اردبیل گفت: اقتصاد دیجیتال گویای یک تحول اقتصادی است.

به گزارش تین نیوز، سمیه صائب‌ نیا  با بیان اینکه واژه اقتصاد دیجیتال گویای یک تحول اقتصادی است، گفت: این تحول اقتصادی تحولی است که در کلیه مؤلفه‌های اقتصاد همچون محصولات، مصرف کنندگان، فروشندگان، واسطه‌ها، خدمات پشتیبانی، بازار و فرآیندهای آن مؤثر خواهد بود.

وی افزود: از دیدگاه کارشناسان اقتصادی و فناوری اطلاعات بازنگری در ساختارهای سنتی اقتصاد و انطباق آنها با فناوری‌های روز نیازمند ایجاد تحولات و تغییرات زیرساختی و روبنایی در پیکره اقتصادی کشور است.

صائب‌نیا تصریح کرد: در یک تحقیقی که افتخاری و نسرین‌زاده در خصوص زیرساخت‌های اقتصادی در ایران انجام داده‌اند، مهمترین و اثرگذارترین ابزار در آغاز فرآیند تجارت الکترونیکی ایران دسترسی عمومی به بسترهای زیر ساختی ارتباطات الکترونیکی معرفی شده است. 

کارشناس‌ارشد بازاریابی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مالی و بانکی، خاطرنشان کرد: بدون شک حضور و حمایت بانک‌های ایران علی‌الخصوص بانک‌های خصوصی می‌تواند تاثیر مهمی در راه توسعه تجارت الکترونیکی باشد.

وی یکی از مهمترین اقدامات بانک‌ها در راه تبدیل‌شدن به یک بانک الکترونیکی را ایجاد زیر ساخت‌هایی مثل کارت‌های اعتباری، کارت‌های هوشمند توسعه سخت افزاری شبکه های بانکی و فراگیر کردنATM  دانست.

صائب‌نیا با اشاره به ارزش اقتصاد دیجیتال در سال‌های اخیر، گفت: از آنجایی که اقتصاد دیجیتال بر پایه فناوری‌های دیجیتال و وسایل الکترونیکی شکل گرفته و جایگزین اقتصاد سنتی شده است، به دلیل مزایای فناوری‌های دیجیتال، از جمله کاهش هزینه‌ها و رقابتی‌شدن اقتصادکه از مهمترین مزایای آن می‌باشد، تا به امروز سرعت اینترنت نیز پاسخگو بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.