| کد خبر: 228315 |

برخورد جدی با مقصران رعایت‌نشدن فاصله‌گذاری در اتوبوس‌های بین‌شهری

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای خدمات دهی به سفرهای غیرضروری در نوروز نداریم، گفت: با متولیانی که فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس بین‌شهری را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای خدمات دهی به سفرهای غیرضروری در نوروز نداریم، گفت: با متولیانی که فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس بین‌شهری را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگز‌اری فارس، در واکنش به انتشار گزارشی در خبرگزاری فارس مبنی بر «رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در یکی از اتوبوس های بین‌شهری و به نتیجه نرسیدن پیگیری مسافران معترض» توضیح داد: قطعاً هر شکایتی که در این‌باره واصل شود مطمئن باشید رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد تخلف ثبت شده درباره عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خبرگزاری فارس هم در حال بررسی این موضوع هستیم و قطعا با قصور همکاران‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌ها و یا متولی شرکت تعاونی و یا راننده برخورد جدی می‌شود.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: در همین موضوع همکاران ما تخلف اتوبوس مذکور را در سامانه ۱۴۱ ثبت و رصد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در عین حال پلیس راهنمایی و رانندگی هم در این حوزه باید همکاری مناسبی داشته باشد؛ به هر حال ما ضابط قضایی نیستیم اما پلیس راه می‌تواند هزینه چنین تخلفاتی را بالا ببرد.

باقرجوان افزود: در گام اول اگر مسافران با چنین مشکلی مواجه شدند باید از راننده خواهش کنند که مسافر اضافه سوار نکند، اگر راننده نپذیرفت شماره گویا با پاسخگو‌یی ‌۲۴ ساعته متولی این امر در اتوبوس نصب است که باید به مسافر پاسخگو باشند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همچنین پلیس راه در جاده‌ها و یا گشت‌های پلیس راه در این حوزه نظارت دارند و مسافران می‌توانند مشکلات خود را در این باره به راننده پلیس راه منتقل کنند و آنها هم رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر شماره تلفن‌های ۱۴۱ و ۳۰۰۰۱۴۱ نیز پاسخگوی مسافران در این بخش هستند.

باقرجوان افزود: تذکر جدی به همکاران خود می‌دهم‌ که در این باره نظارت کامل داشته باشند و با هرگونه کم‌کاری برخورد جدی انجام می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم ‌سیستم قابل اطمینانی برای مسافر داشته باشیم اما مسافران مطمئن باشند هیچ شکایتی بی پاسخ نخواهد بود.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس ها به دلیل شیوع ویروس کرونا ابلاغ شد و قطعا با ‌کاهش شیوع این ویروس این مشکلات از بین می‌رود.

باقرجوان اضافه کرد: در ایام نوروز هم تقاضا بسیار زیاد است و ممکن است در این چند روز با چنین مشکلاتی مواجه باشیم اما مردم بدانند تنها نیستند و هیچ شکایتی از آنها از آنها بی جواب نمی ماند.

وی بیان کرد: مسافران اتوبوس ‌دقت کنند که در صندلی کناری آنها کسی ننشیند و اگر این تخلف رخ داد حتماً با راننده متخلف و یا شرکت برخورد می‌شود از سوی دیگر پلیس را هم در جاده‌ها باید برخورد‌ با متخلف داشته باشند.

برنامه‌ای برای خدمات دهی به سفرهای غیر ضروری در نوروز نداریم

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: به دلیل تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا ما برنامه‌ای برای خدمات دهی به سفرهای غیر ضروری در نوروز نداریم حتی ظرفیت‌های خود را تا یک سوم و تا ۵۰ درصد در برخی مسیرها کاهش داده‌ایم تا سفرهای غیر ضروری کاهش یابد و مردم حتماً از سفر غیرضروری خودداری کنند.

باقرجوان افزود: انشالله در دوران پسا کرونا ناوگان حمل و نقل اتوبوسی خدماتی بسیار بهتر و نوین تر خواهد داشت.

به گزارش فارس روز گذشته‌ تنی چند از مسافران یکی از اتوبوس‌های بین شهری در تماس با خبرگزاری فارس از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس و پاسخگو نبودن مسئولان و متولیان، گله کرده بودند.(از اینجا بخوانید)

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.