| کد خبر: 226192 |

کلیات جلسه امروز صحن شورای شهر تهران؛

کوتاهی شهرداری در ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی/ در ایران بسترهای قانونی لازم برای مقابله با خشونت وجود ندارد

عضو شورای شهر تهران گفت: اساسا شهرداری تهران فاقد راهبرد مشخص و سیاست واحد در راستای ایمنی، حمل ونقل و ترافیک است و سلیقه‌ای عمل می‌کند.

تین نیوز

دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دوم آذر به مدیریت محسن هاشمی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در ابتدای جلسه، هاشمی از سفر شهروندان به شهرهای شمالی گلایه کرد و از ستاد مقابله با کرونا این شهرها خواست تا نسبت به تعطیلی اماکن گردشگری این شهرها اقدام کنند. 

او همچنین به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت اشاره کرد و اعلام کرد که مدیریت شهری تاکنون ریالی از ستاد ملی کرونا دریافت نکرده است.

نژاد بهرام در نطق پیش از دستور به ۵ آذر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان اشاره کرد. او گفت؛ سازمان‌های بهداشتی در دنیا می‌گویند در جهان در هر ۱۸ ثانیه یک زن مورد خشونت قرار می‌گیرد. 

به گفته زهرا نژاد بهرام، پدیده خشونت علیه زنان این روزها به الگویی مسلط در جهان تبدیل شده است و آمار خشونت علیه زنان هم روندی افزایشی دارد و زنگ خطر آن به صدا در آمده است. وی تاکید کرد: متاسفانه در ایران بسترهای قانونی لازم برای مقابله با خشونت وجود ندارد.

در ادامه شهربانو امانی، نسبت به کوتاهی شهرداری در بحث ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی تذکر داد.

او گفت: اساسا شهرداری تهران فاقد راهبرد مشخص و سیاست واحد در راستای ایمنی، حمل و نقل و ترافیک است و سلیقه‌ای عمل می‌کند، به گونه‌ای که با تغییر مدیران برنامه‌های عملیاتی دستخوش تغییر می‌شود لذا انتظار می‌رود شهرداری نسبت به رعایت و اجرای قوانین و مقررات شورای شهر در اسرع وقت اقدام کند.

حجت نظری که به صورت مجازی در جلسه حضور داشت نسبت به عدم تعطیلی یکپارچه پایتخت تذکر داد و اعلام کرد که علی رغم اطلاع رسانی‌های قبلی به نظر می‌رسد که دولت اراده‌ای برای تعطیلی تهران ندارد.

پس از آن، احمد مسجد جامعی نسبت به وضعیت گرمخانه‌های تهران تذکر داد. به گفته او سال گذشته یکی از گرمخانه‌ها بعد از پایان وقت اقامت خواستار خروج افراد از این مکان شده بود. هرچند که این اتفاق همان زمان هم رخ نداد اما او از شهرداری خواست تا این اقدام در این روزهای سرد به رویه تبدیل نشود. 

محمد جواد حق شناس نیز در ادامه با اشاره به فوت یکی از اعضای کلینیک شهر سالم بدلیل ابتلا به کرونا از زحمات جامعه پزشکی در این ایام تشکر کرد.

محمد سالاری، در ادامه نسبت به بی‌توجهی به حقوق شهر و شهروندان در برخی آرای صادر شده در کمیسیون ماده ۳۸ واکنش نشان داد و از هیات رییسه شورا خواست تا پیگیری لازم را به عمل آورد.

او گفت: در جلسات اخیر در فرایند بررسی پرونده ها شاهد آرایی  از کمیسیون ماده 38 آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران بودیم که به نظر می رسد حقوق شهرداری و شهروندان در آن در نظر گرفته نشده است.

سالاری گفت: برخی از آراء کمیسیون ماده 38،  شهرداری را مکلف کرده است نسبت به صدور مجوز بلند مرتبه سازی با ۲۱ طبقه اقدام کند، این در حالی است که در تاریخی که این املاک شهرداری به غیر واگذار شده، ضابطه بلند مرتبه سازی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری لغو شده بود و مهم تر آنکه در برخی از این پرونده‌ها شهرداری نه تنها ملزم به صدور پروانه بلندمرتبه در حد ۲۱ طبقه شده است بلکه مکلف شده عوارض متعلقه را به نرخ زمان توافق دریافت کند، این در حالی است که ما به التفاوت عوارض آن زمان و امروز ارقام بسیار قابل توجهی است.

دستور بعدی بررسی نامه اعتراضی هیات تطبیق فرمانداری به چند بند مصوبه نامگذاری شورای شهر تهران بود. تغییر نام معابر به نام سبزوار، جیرفت و اسفراین مورد مناقشه بود.

شورا در ادامه به دو بند از مصوبه نام گذاری‌ها اصرار کرد و پیشنهاد خود درباره تغییر نام معبر عطار نیشابوری به سبزوار را پس گرفت.

دستور بعدی بررسی طرح الزام شهرداری به تاسیس موزه کودکان بود. که اعضای شورای شهر تهران پیشنهاداتی درباره بندهای ان ارایه دادند.

از آن میان تنها پیشنهاد الزام موزه‌‌ها به ایجاد بخش کودک و نوجوان و ارائه دستور العمل و مطالعات لازم برای ایجاد موزه ظرف سه ماه به تصویب رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.