| کد خبر: 224071 |

◄ یک راننده کامیون خطاب به مردم: افزایش قیمت ها ربطی به کرایه حمل ندارد

دلیل افزایش قیمت ها را در جای دیگر همچون سواستفاده کنندگان و کاسبان تحریم، مدیریت ضعیف مدیران، ضعف نهادهای نظارتی و دلالان اختصاصی و انحصاری باید جستجو کرد.

تین نیوز

یک راننده کامیون با انتقاد از هجمه هایی که در چند ماه اخیر علیه رانندگان صورت گرفته است، متنی را خطاب به مردم در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا سمنانی در بخشی از متنی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: اخیرا و در رسانه ملی (صداوسیما)، به رانندگان فهیم و زحمت کش توهین و افترایی بزرگ روا داشته شد، در ایامی که همه ضعف مدیریتی حاکم بر عرضه نهادهای دامی، تورم گوشت و مرغ و تخم مرغ را رصد می کردند، به ناگاه و در ادامه توطئه علیه رانندگان و کامیونداران کشور، با تولید 2 برنامه صوتی و تصویری به صورت مصاحبه، آبروی زحمت کشان و خادمان به ملت و میهن به سخره گرفته و علت تورم، افزایش کرایه حمل عنوان شد.

بیشتر بخوانید:

این راننده کامیون خطاب به مردم نوشت: هموطن گرامی ما رانندگان و کامیونداران کشور، خود بخشی از این جامعه و کشوریم، در این جامعه زندگی و تورم شدید را لمس می کنیم، صنف حمل و نقل و کامیوندارانِ ورشکسته، خود، سوختهِ مدیریت ناصحیح مسئولان در سال های گذشته و تورم دلاری بوده و هستند، اصلاح کرایه حمل، فقط و فقط جبرانِ کننده هزینه های حمل بوده و هست و متاسفانه نرخ سود سرمایه گذاری در روش جدید تعیین کرایه، فقط سه درصد است. آیا شما و هر سرمایه گذار دیگری حاضرید با نرخ سود سه درصد در این بخش سرمایه گذاری یا به فعالیت ادامه دهید؟

وی عنوان کرد: در مصاحبه ها، دلیل افزایش نرخ گوشت مرغ وتخم مرغ را افزایش کرایه معرفی کردند، از همه فعالان اقتصادی سوال داریم، کرایه حمل در تولید تخم مرغ چقدر است؟ کرایه  حمل در تولید یک کیلو گوشت مرغ چقدر است؟ (با ارسال آنالیز تولید به ملت شریف ایران، گزارش دهید)

سمنانی افزود: در مصاحبه ای دیگر، از اختلاط  نهادهای دامی صحبت و به رانندگان و کامیونداران اشاره شد که مورد اعتراض همکاران در سراسر کشور گرفت. به اطلاع می رسانم طبق آمار مدیرکل حمل کالای کشور، سالانه میلیون ها تن کالا در کشور در حال جابجایی توسط امانت داران حمل و نقل جاده ای است و برطبق تصاویر و فیلم های ارسالی، این اختلاط در مبدا بارگیری و به دلیل مشکلات ناشی از انبارداری و یا حمل از کشور مبدا بوده است.

وی در بخش دیگری از مطلب خود با تاکید بر این که قشر راننده دنبال حق خویش بوده و هست و خواهد بود و به هتاکان به این صنف، اجازه توهین و افترا نمی دهد، گفت: دلیل افزایش قیمت ها را در جای دیگر همچون سواستفاده کنندگان و کاسبان تحریم، مدیریت ضعیف مدیران، ضعف نهادهای نظارتی و دلالان اختصاصی و انحصاری باید جستجو کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر علی ثقفی 1 0

    راننده های عزیز اولا خیلی خسته نباشید که در این شرایط اسفبار دارید به ما خدمات میرسونید میدونیم که شرایط به نحوی هست که اگر جایی بغیر از ایران این مسئله رخ بده موضوع سکته آوره ولی واقعا به غیرت و توانایی های شما افتخار میکنم شرایط شمارو درک میکنم و از درگاه خدا میخوام که بتونید دوام بیارید و کار کنید و به حقوق خود برسید شما با این اراده خود لیاقتی جز بهترین شرایط ندارید که مطمئنا بهش خواهید رسید موفق و موید باشید

  • سیددلاورموسوی 1 0

    با سلام.
    تا زمانیکه موضوع حمل و نقل با تولید و سایر بخشها در عمل و تآیین نرخ جداسازی نشود این مشکلات وجود دارد.
    قبلا هم پیشنهاد کردیم که قیمت تمام شده کالا درب کارخانه بر روی کالا درج شود و کرایه حمل هم جداگانه بر روی تمام کالاها بصورت رسمی درج شود تا ملت عزیز ایران بدانند که مشکل گرانی از قیمت حمل و نقل نیست...
    اتاق کامیونها عملا در مسیر تولید کالا قرار گرفته از مواد اولیه گرفته تا انبار کالا و این امر دستاویزی شده برای صاحبین کالا و برخی سودجویان،
    تاتمام تقصیرها را به گردن راننده و حمل و نقل بیندازند..
    این صنف خدماتی است.
    قیمت خدمات خود را در تمام زمانها کمتر از هزینه و استهلاک جاری دریافت میکند..
    چون حمل ونقل را با برنامه ،
    جزئی از تولید به حساب اورده و
    می اورند..
    اشتباهی که ظاهرآ کوچک به حساب می اید و در باطن موجب ضرر و زیان این صنف شده.
    البته ملت بزرگوار ایران خودشان میدانند که نرخ تورم در حمل و نقل خیلی بیشتر از بخشهای دیگر است..
    مثل لوازم یدکی و لاستیک ووو که این صنف با آن دست و پنجه نرم میکند...
    پس دو موضوع اساسی را در گران وانمود کردن قیمت حمل کالا در نظر داشته باشیم .
    اول .
    خدمات حمل و نقل با سیر تولید نباید یکی باشد..
    دوم .
    شاخص نرخ تورم در بخش حمل و نقل بیشتر از بخشهای دیگر جامعه است که باید در این موارد اطلاع رسانی کامل شود..
    با تشکر از مجموعه زحمتکش تین نیوز