| کد خبر: 222056 |

◄ دلیل عدم استقبال از جداسازی نرخ کمیسیون از سهم راننده چیست؟

شفافیت و جداسازی کمیسیون باعث ایجاد رقابت بین شرکت ها شده و قطعاً کاهش نرخ کمیسیون در فضای رقابتی اتفاق خواهد افتاد.

تین نیوز

یک راننده کامیون با طرح این پرسش که چرا بعضی شرکت‌های حمل و نقلی در برابر جداسازی نرخ کمیسیون خود از سهم راننده مقاومت می‌کنند، در پاسخ به این پرسش گفت: در پاسخ ابتدا با یک مثال آغاز می کنم: مسیری ۳۰۰ کیلومتری را در نظر بگیرید. نرخ کرایه بر حسب تن کیلومتر با شاخص ۲۴۰ تومانی به ازای هر تن برابر است با ۱۴۲۰۰۰ تومان، وزن بارگیر هم ۲۲ تن که خالص دریافتی راننده برابر است با حاصلضرب عدد 22 در عدد 142000 که حاصل آن عدد 3124000 خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند در شبکه‌های اجتماعی افزود: طبق قانون، مبلغ کمیسیون و ۴ درصد سهم سازمان و نیز بیمه باید به این مبلغ اضافه و از راننده اخذ شود.( 10 درصد کمیسیون شرکت، 4 درصد سهم سازمان، نیم درصد بیمه تکمیلی و جمعا  ۱۴.۵، بیمه بار هم باید اضافه شود که فعلا لحاظ نمی‌کنم).

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: حاصل ضرب عدد 14.5 درصد در 3124000 عدد 452980 است یعنی کل دریافتی از راننده حدود ۴۵۳۰۰۰ تومان خواهد بود که اگر به کرایه اضافه شود برابر است با (3124000+453000=3577000) با ۳۵۷۷۰۰۰ تومان. در اینجا عدد 453000 تومان از طرف صاحب کالا به شرکت حمل پرداخت می‌شود.

خیرمند افزود: حالا اگر از کرایه صافی راننده کم شود یعنی 3124000-453000=2671000 که در اینجا از سهم کرایه راننده ۴۵۳۰۰۰ تومان کسر و به شرکت حمل پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: همانطور که مشاهده شد در هر 2 صورت شرکت حق خودش را به طور کامل دریافت می‌کند پس چرا کانون شرکت ها اصرار به عدم اجرای قانون دارد؟ (با توجه به نامه ارسالی دبیر کانون شرکت‌های حمل و نقل به مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای)

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا خاطرنشان کرد: در پاسخ به این سوال باید گفت شفافیت و جداسازی کمیسیون باعث ایجاد رقابت بین شرکت ها شده و قطعاً کاهش نرخ کمیسیون در فضای رقابتی اتفاق خواهد افتاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.