| کد خبر: 218227 |

یک کارشناس مطرح کرد:

◄ اهمیت نگهداری پل‌های فلزی

پل‌های فلزی خرپایی محور کناره با قدمت بیش از نیم قرن ارتباط دهنده شرق گیلان و غرب مازندران به مرکز و شرق مازندران و خراسان هستند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد اهمیت نگهداری پل‌های فلزی (خرپایی محور کناره) گفت: پل‌های فلزی خرپایی محور کناره (محور رشت-گرگان) با قدمت بیش از نیم قرن ارتباط دهنده شرق گیلان و غرب مازندران به مرکز  و شرق مازندران و خراسان هستند.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی افزود: با توجه به جنس این پل‌ها که عموماً فلزی هستند،  به‌دلیل نزدیکی به دریا و تماس مداوم با بخارات خورنده ناشی از امواج دریا و هم چنین شرایط جوی مازندران به شدت در معرض خوردگی و کاهش عمر می باشند.

وی با بیان این‌که در سال های 81-82 که مسئولیت اداره  ستادی راه و ابنیه  راه و ترابری استان مازندران را به‌عهده داشتم، نسبت به سندبلاست و چند دست رنگ آمیزی ضد زنگ این سازه‌های فلزی اقدام نمودم، عنوان کرد: در بازدید اخیر اینجانب از این پل‌های فلزی خرپایی در محور رامسر به چالوس،  دوام و قوام این رنگ‌آمیزی بعد از گذشت بیش از 18 سال در مواجهه با املاح دریا و شرایط جوی کاملاً مشهود و محرز بوده است.

مرادی تاکید کرد: اما وجود برخی لکه‌های خوردگی در بخش‌هایی از اعضای خرپایی این پل‌ها،  نگرانی‌هایی را در تداوم و گسترش این خوردگی‌ها بوجود آورده است.

وی افزود: امیدوارم  پیگیری لازم در نگهداری این سازه‌های مهم که نقشی اساسی در ارتباط شهرستان‌های غرب مازندران به یکدیگر دارند، صورت گرفته و نسبت به رفع این خوردگی‌ها و صیانت از این سرمایه‌های مهم اقدام شود.

به گفته وی ساخت این  پل‌ها در شرایط ترافیکی فعلی تقریباً کاری غیر ممکن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.