| کد خبر: 200925 |

◄ وعده ساخت مترو آمل، مانور خبری بدون پشتوانه‌ فنی و اجرایی؟

بهره‌برداری راه‌های زیرزمینی نیاز به تجهیزاتی از قبیل تهویه، روشنایی، سرویس‌های خودرویی و... دارد که امکان تامین آنها در حال حاضر بسیار ضعیف است لذا این خبر در حد یک مانور خبری بدون پشتوانه‌های فنی و اجرایی خواهد بود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران هفته گذشته از عملیاتی شدن پروژه اتصال مترو تهران به مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت این پروژه طی پنج سال باید به بهره‌برداری برسد.

CIMG0268(1)
عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده آمل در مجلس (سمت راست)
ایده اولیه مترو آمل را ارائه کرده و به شدت پیگیر آن است

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی کارشناس حمل و نقل در مورد این سخنان سید محمد نظری به خبرنگار ما گفت: با توجه به طول متغیر 200 تا 250 کیلومتری تهران به ساری بسته به انتخاب مسیر،  هزینه‌های آن متفاوت است.

وی افزود: یک متر راه اصلی حدوداً 5 تا 10 و تونل 20 تا 25 و مترو 230 تا 250 میلیون تومان هزینه نیاز دارد اگر اجرای آن به‌شکل زیر زمینی پیوسته باشد حدوداً 50 برابر و اگر به‌شکل تونل و روگذری باشد حداقل چهار  برابر احداث راه اصلی هزینه نیاز است.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس تاکید کرد: همچنین برای اجرای چند تونل در آزادراه تهران شمال بیش از 20سال زمان صرف شد حال 200 و اندی کیلومتر خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!

به گزارش تین نیوز، مرادی ادامه داد: غیر از بحث هزینه، توپوگرافی محور و ساختار زمین شناسی البرز اجازه این کار را در زیر بستر و زیر زمین نخواهد داد.

وی بیان کرد: هم چنین بهره‌برداری راه‌های زیرزمینی نیاز به تجهیزاتی از قبیل تهویه، روشنایی، سرویس‌های خودرویی و... دارد که امکان تامین آنها در حال حاضر بسیار ضعیف است لذا این خبر در حد یک مانور خبری بدون پشتوانه‌های فنی و اجرایی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران روز پنجم آذر به فارس گفته بود: پروژه اتصال مترو تهران به مازندران به‌زودی عملیاتی می‌شود و طی پنج سال باید به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تین نیوز سیدمحمد نظری درباره آخرین وضعیت اتصال مترو تهران به مازندران، گفت: این پروژه ردیف ملی دریافت کرده و تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم انجام شده به‌زودی این پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان این‌که طرح مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده به صورت طرح و ساخت است، در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم اعلام کنیم که این پروژه تا ۱۰ سال آینده به اتمام برسد، پاسخ داد: زمان‌بندی پنج ساله برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani 1 0

    متروی آمل!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
    خجالت هم چیز خوبی است !