| کد خبر: 213806 |

استفاده از تلفن همراه حین رانندگی علت ۳۰ درصد از تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد سوانح رانندگی درون شهری به علت استفاده رانندگان از تلفن همراه در زمان رانندگی است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد سوانح رانندگی درون شهری به علت استفاده رانندگان از تلفن همراه در زمان رانندگی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فضل الله شیری اظهار داشت: در سه ماه سپری شده از سال جاری ۱۹ هزار و ۴۸۲ راننده به خاطر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعمال قانون و با جریمه روبرو شدند.

وی ادامه داد: برخورد با این دسته از رانندگان متخلف نسبت به مدت مسابقه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: قبلاً تنها اختلالی که هنگام حرف زدن با گوشی تلفن همراه حین رانندگی ایجاد می‌شد کاهش تمرکز بود اما امروز با گسترده شدن فضای مجازی و افزایش استفاده عموم مشکل جدی تر از قبل شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: حتی نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه علاوه بر اینکه تمرکز راننده را کاهش می‌دهد باعث غافل شدن وی از مشاهده فضای روبرو و جلوی خود در زمان رانندگی نیز می‌شود.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده یکی از شایع‌ترین علل تصادف عدم توجه راننده به جلو است که فاکتورهای متعددی از جمله استفاده از تلفن همراه باعث این امر می‌شود.

سرهنگ شیری یادآوری کرد: رانندگان در شرایط اضطرار می‌توانند در محل امن و مجاز توقف کرده و از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه در پایان به عابران پیاده نیز توصیه کرد حین عبور از سطح معابر و تقاطع‌ها تا حد امکان از گوشی همراه خود استفاده نکنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.