| کد خبر: 207312 |

سفر به قشم در نوروز ۹۹ ممنوع است

قشم یکی از برترین جزیره‌های موجود در کشور ایران است که همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بوده و باید بدانید که اغلب گردشگران در تعطیلات نوروز به این جزیره زیبا سفر می‌کنند اما تمامی سفرهای نوروزی به جزیره قشم ممنوع اعلام‌ شده است.

تین نیوز

قشم یکی از برترین جزیره‌های موجود در کشور ایران است که همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بوده و باید بدانید که اغلب گردشگران در تعطیلات نوروز به این جزیره زیبا سفر می‌کنند اما تمامی سفرهای نوروزی به جزیره قشم ممنوع اعلام‌ شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علت این امر نیز چیزی نیست جز شیوع بیماری ویروسی کرونا. در این متن با ما همراه باشید تا به بررسی ممنوعیت سفرهای نوروزی قشم بپردازیم.

لغو سفرهای نوروزی به قشم در پی شیوع کرونا

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم قشم یکی از برترین مقاصد نوروزی میان گردشگران ایرانی به شمار می‌آید، اما در سال جاری با شیوع ویروس کرونا استاندار استان هرمزگان اعلام کرد به‌منظور جلوگیری از شیوع بیش‌ از حد بیماری و بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی این استان در نوروز سال ۹۹ اجازه ورود به هیچ مسافر نوروزی داده نخواهد شد و هیچ‌گونه خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

ازاین‌رو تمامی تورهای نوروزی جزیره قشم لغو شده و هیچ‌یک از علاقه‌مندان اجازه ورود به این جزیره را ندارند، البته در نظر داشته باشید که ممنوعیت سفرهای نوروزی تنها به قشم ختم نمی‌شود و بسیاری از استان‌های دیگر کشور نیز اعلام کرده‌اند که پذیرش مسافران نوروزی با وجود شرایط کنونی برایشان امکان‌پذیر نیست.

این تصمیمات در راستای حفظ سلامت مسافران و مردم در سراسر کشور گرفته‌ شده است.

استان‌هایی که سفرهای نوروزی به آن‌ها ممنوع است

علاقه‌مندان به سفر و گردشگری باید بدانند که هرمزگان تنها استانی نیست که سفرهای نوروزی را تحریم کرده و اجازه ورود گردشگران نوروزی را نمی‌دهد، بسیاری از سایر استان‌های موجود در کشور ایران به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری هولناک کرونا اقدام مشابهی داشته‌اند و از پذیرش مسافران نوروزی خودداری می‌کنند، برخی از مهم‌ترین و توریستی‌ترین این استان‌ها را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

۱. استان آذربایجان شرقی

۲. استان آذربایجان غربی

۳. استان اردبیل

۴. استان اصفهان

۵. استان ایلام

۶. استان سیستان و بلوچستان

۷. استان بوشهر

۸. استان خراسان رضوی

۹. استان کرمان

۱۰. استان سمنان

۱۱. استان فارس

۱۲. استان قزوین

۱۳. استان قم

۱۴. استان کردستان

۱۵. استان کرمانشاه

۱۶. ...

استان‌های دیگری نیز در لیست بالا وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا شروع نوروز تمامی استان‌های ایران سفرهای نوروزی را ممنوع اعلام کنند.

 

کدام کشورهای خارجی مسافران ایرانی را نمی‌پذیرند؟

علاوه بر استان‌های داخل کشور، بسیاری از کشورهای خارجی نیز اعلام کرده‌اند که اجازه ورود به مسافران و گردشگران ایرانی را نخواهند داد، برخی از مهم‌ترین این کشورها عبارت‌اند است ترکیه، عربستان، مالزی، اندونزی، سنگاپور، ازبکستان، آلمان، انگلستان، جمهوری آذربایجان، لبنان، هند، روسیه و ....

سخن آخر

ویروس کرونا و انتشار سریع آن در حال حاضر به اولین و مهم‌ترین مشکل جهان تبدیل‌ شده است و باید بدانید نه‌تنها کشور ما بلکه بسیاری از کشورهای دیگر در سطحی وسیع و گسترده درگیر این ویروس می‌باشند و در شرایط این‌چنینی بهترین رویکرد ماندن در خانه و لغو تمامی سفرهای غیرضروری است.

رفتن به سفرهای نوروزی عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت و هر شخص با سفر خود به نقطه‌ای دیگر می‌تواند به شیوع بیماری خطرناک کرونا کمک کند، بنابراین توصیه ما به شما هم‌وطنان عزیز این است که تا زمان پایان اپیدمی بیماری کرونا در منزل‌های خود بمانید و سفرهای تفریحی خود را به ماه‌های آینده و شرایط بهتر موکول نمایید.

با تشکر از همراهی شما، امیدواریم این متن برایتان مفید واقع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.