| کد خبر: 197057 |

◄ ساخت نیمی از فرودگاه های کشور پس از انقلاب

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد که به دلیل اهمیت استراتژیک فرودگاه ها، در دوران دفاع مقدس، دشمن از هیچ خباثتی در حمله به تجهیزات ناوبری و فرودگاه های ما دریغ نکرد.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد که به دلیل اهمیت استراتژیک فرودگاه ها، در دوران دفاع مقدس، دشمن از هیچ خباثتی در حمله به تجهیزات ناوبری و فرودگاه های ما دریغ نکرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی ضمن حضور در غرفه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: تقریبا تمام فرودگاه های کشور پیش از انقلاب اسلامی توسط شرکت های خارجی، اروپایی و آمریکایی طراحی، ساخته و تجهیز می شدند و مهندسان ایرانی کمترین نقش را در این حوزه داشتند.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: پس از انقلاب اسلامی با خروج شرکت های پیمانکاری خارجی از کشور، مسوولیت ساخت، توسعه و نگهداری فرودگاه ها به ایرانیان سپرده شد و در دوران دفاع مقدس نیز به دلیل قرارگرفتن تمام امکانات و توان اقتصادی کشور در اختیار جنگ، فرودگاه جدیدی ساخته نشد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس فرودگاه های کشور بویژه در مراکز استان دارای نقش موثری در جنگ بودند، از جمله می توان به جابه جایی سریع مجروحان از فرودگاه های منطقه های جنگی اهواز، بوشهر، کرمانشاه، ارومیه و غیره به مراکز درمانی مرکز کشور و اختصاص یک ترمینال ویژه در هر فرودگاه به تخلیه مجروحان اشاره کرد. همچنین از فرودگاه ها برای ارسال سلاح، کمک های مستقیم و سرکشی فرماندهان نظامی به جبهه ها استفاده می شد.

سیدی افزود: به دلیل اهمیت استراتژیک فرودگاه ، دشمن تلاش می کرد آن را مورد حمله قرار دهد و حتی فرودگاه های اصفهان و شیراز که در مرکز کشور بودند در تیررس قرار گرفتند. در فرودگاه شیراز به یک هواپیمای مسافربری حمله شد، ولی خوشبختانه با انتقال سریع مسافران هیچ مسافری آسیب ندید ولی تعدادی از همکاران فرودگاه از جمله یکی از کارکنان ایمنی زمینی و یک پلیس فرودگاه که کنار هواپیما بودند، به شهادت رسیدند و دشمن از هیچ خباثتی در حمله به فرودگاه دریغ نکرد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در دوران دفاع مقدس جز فرودگاه آبادان که در محاصره قرار گرفت توانستیم مابقی فرودگاه ها را فعال نگه داریم. پس از جنگ نیز دوران بازسازی و سازندگی شروع شد و بدون حضور پیمانکاران و مشاوران خارجی توانستیم از فرودگاه ها در برقراری ارتباط و استفاده همه مردم حتی ساکنان دورترین نقاط سیستان و بلوچستان هرمزگان و خراسان جنوبی استفاده کنیم که در برقراری عدالت اجتماعی، رفاه عمومی و توسعه اقتصادی این مناطق موثر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال های پایانی دهه 60 و در دهه 70 برای ساخت فرودگاه های جدید اقدام شد، عنوان کرد: نیمی از فرودگاه های کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی ساخته شده و در دوران تحریم بی سابقه جنگ تحمیلی که در تاریخ بشریت سابقه نداشته ایران اسلامی سربلند از تمام فشارها و کارشکنی های بین المللی توانسته صنعت هوانوردی را سرپا نگه دارد.

سیدی گفت: اکنون فرودگاه های ما با وجود همه دشواری ها همچون تحریم پاسخگوی نیاز هموطنان هستند و همواره در سخت ترین شرایط اقتصادی به حیات خود ادامه خواهند داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. میشه بفرمایند فرودگاه های کشور الان بطور متوسط با چند درصد از ظرفیتشون مشغول به کار هستن؟
    اگر فرودگاه های تهران و مشهد رو استثنا کنیم چند درصد؟