| کد خبر: 196992 |

مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، خبر داد؛

◄ دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی به امضای وزاری صمت و کشور رسید

مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از امضای «دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارایه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول نظام صنفی کشور» یا همان تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از امضای «دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارایه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول نظام صنفی کشور» یا همان تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.

علیرضا قنادان ضمن گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، از امضای این دستورالعمل توسط وزاری کشور و صمت، خبر داد و اظهار داشت: در این دستورالعمل ضوابط خاصی برای رانندگان، خودروها و شرکت‌های مسافربر اینترنتی تعیین شده و نظارت بر اجرای این ضوابط از حیث حمل‌ونقلی از طریق شهرداری‌ها خواهد بود.

وی افزود: در قالب دستورالعمل جدید ضوابط اعمال شده برای ناوگانی که به طور تمام وقت در این خدمات مشغولند مشابه تاکسی‌های رسمی خواهد بود.

قنادان تاکید کرد: خودروهای مسافربر اینترنتی پرتردد بعد از این باید معاینه‌‌فنی خود را مثل بقیه وسایل نقلیه عمومی دریافت کنند، یعنی هر شش ماه یک بار. میزان پوشش بیمه این خودروها مشابه ضوابط آژانس‌ها خواهد بود. پلاک خودروها هم باید با استان محل فعالیت همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: داشتن گواهینامه مرتبط، بیمه  و عدم اعتیاد و سوء پیشینه نیز برای رانندگان الزامی است و از طریق سامانه‌ها کنترل شود. سرویس‌دهی بیش از 12 ساعت در شبانه‌روز هم به منظور حفظ ایمنی مسافران ممنوع است.

مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران،  در مورد قیمت خدمات تاکسی ها اینترنتی گفت: در حوزه قیمت‌گذاری شرکت مختار است بر اساس نوع خودرو، میزان ترافیک و مسایلی از این دست عمل کند به صورت پویا عمل کند اما اگر هزینه سفر بالاتر از تعرفه تاکسی‌های تلفنی باشد، باید قبل از سفر از طریق اپلیکیشن به مسافر اعلام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.