| کد خبر: 188338 |

وزارت صمت برای ساماندهی بازار تنهاست؛ همه کمک کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است علیرغم تمام انتقاداتی که به عملکرد وزارت صمت وارد است اما دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های بسیاری در نابسامانی بازار نقش دارند.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است علیرغم تمام انتقاداتی که به عملکرد وزارت صمت وارد است اما دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های بسیاری در نابسامانی بازار نقش دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت همکاری تمام نهادها با دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، گفت: در حال حاضر که تحریم‌های شدیدی علیه ایران اعمال می‌شود همه دستگاه‌ها باید دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانند مشکلات موجود را رفع کنند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس افزود: اگرچه توزیع بخشی از کالاهای اساسی با وزارت صنعت است اما باید بدانیم این وزرتخانه تنها بازیگر بازار نیست چراکه برای ساماندهی بازار در وهله نخست باید تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی اندیشیده شود در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت یک وزارتخانه به تنهایی تمام امور مربوط به بازار را ساماندهی کند.

وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و تامین بسیاری از کالاهای اساسی است درحالیکه جامعه از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار ساماندهی بازار را دارد در واقع دست وزارت صمت برای ساماندهی بسیاری از حوزه‌ها بسته است

وی اظهار کرد: از یک سو وزارت جهاد کشاورزی باید با تامین کالا نیاز بازار را تامین کند و از سوی دیگر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با اشتغالزایی قدرت خرید مردم را افزایش دهد با کمک به دولت بی تردید کشور شرایط موجود را نیز به راحتی عبور می‌کند.

سهم وزارت صمت از 14 میلیارد دلار بسیار کم است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بخش عمده‌ای از 14میلیارد دلاری که برای تامین کالای اساسی در نظر گرفته شده است در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و سهم وزارت صمت از این اعتبار بسیار کم است، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و تامین بسیاری از کالاهای اساسی است درحالیکه جامعه از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار ساماندهی بازار را دارد در واقع دست وزارت صمت برای ساماندهی بسیاری از حوزه‌ها بسته است.

انتقال پول و داد و ستد ارزی موانع پیش روی وزارت صمت

نورقلی‌پور ادامه داد: در حال حاضر انتقال پول و داد و ستد ارزی موانع پیش روی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین برخی از کالاها است به طور مثال وزارت صمت و خودروسازان برای تولید خودرو محدودیت بسیاری دارند چراکه با اعمال تحریم‌ها علیه ایران ورود قطعات و مواد اولیه با مشکل روبه رو و در نتیجه تولید و عرضه با اختلال مواجه شد، تمام این مشکلات عملکرد وزرت صنعت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است این را به ذهن متبادر کند که وزارت صمت در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است در حالیکه علیرغم تمام انتقاداتی که به عملکرد وزارت صمت وارد است اما دستگاه ها و وزارتخانه های بسیاری در نابسامانی بازار نقش دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تنها مقصر شرایط فعلی اقتصاد نیست، گفت: همکاری میان قوا می تواند تاحدود زیادی به رفع مشکلات در شرایط تحریم کمک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.