| کد خبر: 184468 |

◄ بازرسی از بوئینگ در خصوص صدور گواهینامه هواپیما ۷۳۷

شرکت بوئینگ و هماهنگ‌کنندگان هوایی آمریکا تحت بازرسی شدید درباره روند صدور گواهینامه هواپیما ۷۳۷ مکس قرار گرفتند.

تین نیوز

شرکت بوئینگ و هماهنگ‌کنندگان هوایی آمریکا تحت بازرسی شدید درباره روند صدور گواهینامه هواپیما ۷۳۷ مکس قرار گرفتند.

به گزارش تین‌نیوز، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرده است، در ۱۱ مارس سال جاری میلادی، یک روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری اتیوپی، یک هیئت منصفه عالی در واشنگتن داخواستی علیه دست‌کم یک نفر که در صدور گواهینامه برای این نوع هواپیما دخیل بوده است، صادر کرد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، این دادخواست که از سوی بخش جنایی وزارت دادگستری صادر شده، مدارک و مکاتبات مربوط به هواپیمای اتیوپی را درخواست کرده است.

اسکات همیلتون، مدیر اجرایی شرکت «لیهام»، در این خصوص گفت: تحقیق جنایی «یک چرخش کاملا تازه است».

بنا به گفته همیلتون، تنها مورد دیگر تحقیق جنایی در خصوص تصادفات هوایی که به طور معمول یک تحقیق مدنی است به سال ۱۹۹۶ بازمی‌گردد که به تحقیق درباره تصادف ولوجت مربوط می‌شود. او در ادامه افزود: «برخلاف فرانسه که تحقیقات جنایی در حوادث هوایی معمول است، این امر در آمریکا بسیار نادر به نظر می‌رسد».

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بازرس کل وزارت حمل و نقل نیز در حال تحقیق درباره مجوز‌های اداره هواپیمایی فدرال برای هواپیمای ۷۳۷ مکس است.

این تحقیق بر روی سیستم تقویت مشخصه‌های مانور یا همان MCAS که در تصادف هواپیمای لاین ایر اندونزی نقش داشت و بنا به گفته مقامات با سقوط هواپیمای اتیوپی نیز شباهت دارد، متمرکز است.

با آنکه ممکن است برای نتیجه گیری‌های قطعی چند ماه زمان لازم باشد، مقامات اتیوپی اعلام کردند بر اساس اطلاعات به دست آمده از ضبط اطلاعات پرواز «شباهت‌های واضحی» میان دو حادثه وجود دارد. تحقیقات انجام شده از سوی «سیتل تایمز» که یک هفته پیش از سانحه سقوط هواپیمای اتیوپی منتشر شد نیز نشان می‌دهد مشکلات متعددی در MCAS از جمله آنکه بار‌ها و بار‌ها اقدامات خلبان بر اساس یک سنسور معیوب رد می‌شود، وجود دارد.

با این حال، اداره هوانوردی فدرال آمریکا تاکید کرده صدور گواهینامه برای هواپیمای اتیوپی نیز شیوه استاندارد را پیروی کرده است. بوئینگ نیز اعلام کرد «هواپیمای مکس ۷۳۷ مطابق الزامات و فاکتور‌های اداره هوانوردی فدرال و همچنین فرایند‌های معمولی که برای صدور گواهینامه برای تمامی هواپیما‌های جدید طی می‌شود، مجوز گرفته است».

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.