| کد خبر: 182140 |

نقش کلیدی آزادراه کرمانشاه-بیستون در توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور

علاوه بر تشدید روند اجرایی پروژه‌های مشتری مداری در حوزه حمل‌ونقل، نیازمند تسهیل‌گری در روند بروکراسی دستگاه‌ها، دفاتر و ادرات تابعه وزارت راه و شهرسازی به منظور پاسخگویی بهتر به کاربران این حوزه به ویژه اعضای تشکل‌ها و انجمن‌ها صنفی هستیم.

تین نیوز

آمادگی سازمان راهداری برای ساخت مستحدثات پایانه مرزی میلک، نقش دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌ها در تسریع عملیات راهداری زمستانی، افزایش ۸۵ درصدی طول آزادراه‌های کشور در سال‌های پس از انقلاب، کرمان رتبه برتر کشور در احداث بزرگراه از عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

نقش کلیدی آزادراه کرمانشاه-بیستون در توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور

اسلامی ضمن تشکر از استاندار کرمانشاه، نمایندگان این استان، مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی، به پروژه احداث آزادراه کرمانشاه-بیستون-حمیل اشاره کرد و افزود: امروز، روز میمون و مبارکی است. در نخستین روزهای دهه فجر، یک پروژه با اهمیت که بخش مهمی از کریدور ترانزیتی کشور را تشکیل می‌دهد را با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌کنیم.

وی از اعلام آمادگی بانک‌ها برای تامین ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه خبر داد و گفت: چه برای تامین مالی توسعه راه‌آهن و چه برای پیشبرد پروژه احداث آزادراه کرمانشاه-بیستون-حمیل می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

تمرکز بر مشتری مداری و تسهیل بروکراسی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از طریق تماس تلفنی به سوالات شهروندان در حوزه کاری خود پاسخ داد.

آدم نژاد افزود: علاوه بر تشدید روند اجرایی پروژه‌های مشتری مداری در حوزه حمل‌ونقل، نیازمند تسهیل‌گری در روند بروکراسی دستگاه‌ها، دفاتر و ادرات تابعه وزارت راه و شهرسازی به منظور پاسخگویی بهتر به کاربران این حوزه به ویژه اعضای تشکل‌ها و انجمن‌ها صنفی هستیم.

دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حمل‌ونقل جاده‌ای

طول راه‌های تحت حوزه استحفاظی وزارت راه و شهرسازی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۷۴ هزارکیلومتر بوده که با ۱۹۳ درصد افزایش و رشد ۳ برابری هم‌اکنون به بیش از ۲۱۷ هزارکیلومتر رسیده است.

گفتنی است، تعداد ناوگان باری جاده‌ای کشور نیز با رشد ۱.۹ برابر طی ۲ دهه اخیر از ۱۷۸ هزار دستگاه به ۳۳۸ هزار دستگاه و میزان ترانزیت طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی میزان ترانزیت به ۹.۳ میلیون تن رسیده است .

چهل سال شکوه/ ساخت ۱۹۱ هزار و ۲۷۹ کیلومتر از انواع راه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی روند ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل را پس از انقلاب اسلامی رو به رشد توصیف کرد و گفت: ساخت ۹ هزار و ۲۲۵ کیلومتر راه آهن، ۲هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه، ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۱ هزار و ۲۶۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب اسلامی نشان عزم جدی برای ساخت راهها به عنوان زیربنای اصلی توسعه دارد.

وی نهضت ساخت آزادراهها در کشور را نیز پس از انقلاب اسلامی پرشتاب توصیف کرد و گفت: ساخت ۲ هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با ۳۴۶ کیلومتر آزادراه پیش از انقلاب رقم قابل توجهی به حساب می آید. از میان آزادراه های مهم احداث شده پس از انقلاب می توان به آزادراههای خرم آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام، قم-گرمسار، قزوین-رشت، قم-کاشان-اصفهان، قزوین-زنجان، ساوه-همدان، زنجان-تبریز و... اشاره کرد.

آمادگی سازمان راهداری برای ساخت مستحدثات پایانه مرزی میلک

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، آمادگی این سازمان برای ساخت مستحدثات مورد نیاز در پایانه مرزی میلک را اعلام کرد.

معاون وزیر و رئیس این سازمان  در جریان بازدید از  پایانه مرزی میلک اظهار داشت: به دلیل اهمیت بالای  مرز زمینی میلک و نقش آن در توسعه ترانزیت و همچنین رونق اقتصادی منطقه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توجه ویژه‌ای به این پایانه دارد و قطعاً از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا با رشد زیر‌ساختی و عملیاتی و همچنین ساماندهی تردد در این پایانه و رسیدگی به مشکلات رانندگان به ویژه رانندگان افغانی که زمان توقف آنها برای عملیات خروج از مرز طولانی می‌باشد، شاهد افزایش فعالیت‌های حمل و نقلی و کاهش زمان توقف ناوگان باشیم

دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌ها به تسریع عملیات راهداری زمستانی کمک می‌کند

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه دوربین‌های این مرکز در خدمت راهداری زمستانی درآمده‌ گفت: با استفاده از دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور می‌توان سرعت عملیات و بازگشایی مسیرهای مواصلاتی را افزایش داد.

آشوری با تأکید بر اینکه در شرایط زمستانی انسدادی اگر در محورها انسداد و یا حادثه‌ای رخ دهد با هماهنگی پلیس‌راه راهور ناجا این انسداد از طریق سامانه‌های اشاره‌شده به اطلاع هم‌وطنان خواهد رسید اظهار کرد: علاوه بر انسدادها و حوادث، محدودیت ترافیکی نیز به‌ویژه در محورهای شریانی و شمالی از طریق سامانه‌های مختلف ۱۴۱در زمان عملیات مختلف راهداری زمستانی به اطلاع مردم می‌رسد.

افزایش ۸۵ درصدی طول آزادراه‌های کشور طی سال‌های پس از انقلاب

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه طول آزادراه‌های کشور پیش از انقلاب تنها ۳۴۶ کیلومتر  بوده است گفت: طول آزادراه‌ها امروز به ۲۰۵۵ کیلومتر رسیده است که رشدی ۸۵ درصدی را به نسبت پیش از انقلاب نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بابیان اینکه در کشور ما دو نوع آزادراه ازنظر نحوه سرمایه‌گذاری و احداث وجود دارد اظهار کرد: آزادراه‌های کشور از نظر نحوه سرمایه‌گذاری به دو نوع آزادراه‌های دولتی و آزادراه‌های مشارکتی تقسیم می‌شوند که بر این اساس احداث تنها ۱۲ درصد آزادراه‌ها توسط دولت بوده و ۷۸ درصد دیگر آن‌که شامل ۱۸۷۷ کیلومتر می‌شود به‌صورت مشارکتی احداث‌شده است.

کرمان رتبه برتر کشور در احداث بزرگراه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: این استان در طول بزرگراه‌ها رتبه نخست کشور را با هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه به خود اختصاص داده و در این زمینه جزو استان‌های موفق کشور است

وی عنوان کرد: طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی هزار و ۶۵۷ کیلومتر بزرگراه در شمال استان و ۱۵۰ کیلومتر در جنوب کرمان احداث شده که این آمار قبل از انقلاب اسلامی صفر بوده است.

کمیته صدور موافقت اصولی احداث مراکز لجستیک تشکیل شد

کمیته صدور موافقت اصولی احداث مراکز لجستیک با تصویب هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و براساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی درخصوص تعیین پهنه‌های حوزه مسئولیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ایجاد مراکز لجستیک تشکیل شد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری به سایر موضوعات مطرح شده در این نشست اشاره کرد و افزود: ارایه مطلب جایگاه تدوین مقررات در لجستیک کشور از سوی نماینده دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، گزارشی از سابقه اقدامات سازمان در رابطه با مطالعه و تدوین‌ آیین‌نامه ایجاد پایانه‌های ترکیبی از سال‌ ۷۲ و سپس مراکز لجستیک در سال‌های ۹۳ تاکنون و همچنین نقش سازمان در اقدامات وزارت متبوع در تدوین طرح آمایش لجستیک و تهیه آیین‌نامه صادره در احداث مراکز لجستیک از سوی نماینده دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری از جمله عناوین مطروحه در این نشست بوده است.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.