| کد خبر: 181048 |

◄ حمایت از حمل‌ونقل ریلی، در حد شعار است

شاید یکی از دلایل اینکه در مباحث بودجه‌ای سهم حمل‌ونقل ریلی هرسال کمتر می‌شود این است که کاهش توجه به بخش جاده‌ای با تبعات اجتماعی همراه است و بنابراین بخش ریلی همواره در سایه قرار می‌گیرد.

تین نیوز

حمل‌ونقل ریلی همیشه در حد حرف جزو اولویت‌های برنامه‌ای دولت‌مردان بوده است و در عمل خیر.

به گزارش تین‌نیوز، یک عضو کمیته ریلی اتاق بازرگانی ایران با بیان این نکته به خبرنگار ما گفت: شاید یکی از دلایل اینکه در مباحث بودجه‌ای سهم حمل‌ونقل ریلی نسبت به سار شقوق حمل‌ونقل هر سال کمتر می‌شود این است که کاهش توجه به بخش جاده‌ای با تبعات اجتماعی همراه است و بنابراین بخش ریلی همواره در سایه قرار می‌گیرد.

محمدنبی جوانمردی تصریح کرد: شاهد مثال، اعتصاب رانندگان کامیون یا مثلا دیر رسیدن اتوبوس به مردم و... است که نهایتا باعث می‌شود همه استراتژی‌ها بر روی کاغذ اولویت‌شان ریل باشد و عملا اولویت جاده باشد.

جوانمردی ادامه داد: البته من مخالف توسعه جاده نیستم اما استراتژی درست حمل‌ونقل، بر پایه تقویت بخش ریلی است و طبیعتا باید این اولویت اجرا شود و قوانینی که فقط روی کاغذ نوشته می‌شوند هم فقط ارزش بایگانی دارند.

این عضو اتاق بازرگانی اضافه کرد: بنابراین اگر قرار است دولت و وزارت راه واقعا کاری انجام دهند باید در جهت ترغیب بیشتر بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بخش ریلی و حمایت از این صنعت باشد و یا اینکه خودشان در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

جوانمردی ضمن بیان این نکته که به ویژه در بخش زیربنایی باید دولت وارد عمل شود، افزود: با کاهش بودجه ریلی باید منتظر کاهش سطح ایمنی در تصادفات جاده‌ای و افزایش آلاینده‌های زیست محیطی نیز باشیم. چراکه با این وضعیت گویا افزایش نرخ تصادفات جاده‌ای چسبندگی آماری پیدا کرده است و هر روز قرار است بیشتر شود.

این عضو کمیته ریلی اتاق بازرگانی همچنین اضافه کرد: البته باید ببینیم که منابع در دسترس دولت در مبحث بودجه‌ریزی هم چه چیزهایی هستند اما به‌هر حال اولویت بخش ریلی ایجاب می‌کند که اگر استراتژی دولت تقویت ریل است باید به آن بپردازد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.