| کد خبر: 180851 |

◄ مهلت ایران برای پیوستن به FATF شاید دیگر تمدید نشود

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از امکان عدم تمدید مهلت ایران از طرف اف.ای.تی.اف خبر داد.

تین نیوز

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از امکان عدم تمدید مهلت ایران برای پیوستن به اف.ای.تی.اف خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، پدرام سلطانی گفت: از آنجا که تاکنون چند مرتبه مهلت ایران برای رعایت توصیه‌های این نهاد تمدید شده، مجموعه اتحادیه اروپا و گروه ویژه اقدام مالی انتظار دارد که ایران تکلیف خود را هرچه سریع‌تر مشخص کند.

سلطانی که ریاست اتاق مشترک ایران و اتریش را نیز بر عهده دارد، پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی را یکی از پیش نیازهای اجرای سازوکار مالی اروپا ذکر کرد و گفت: تصویب قانون مبارزه با پول‌شویی، یکی از موانع اجرایی شدن سازوکار مالی اروپا را برطرف کرد اما سایر الزامات هنوز باقی مانده است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن سازوکار مالی اروپا، نیازمند تعیین تکلیف پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو)، کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است.

سلطانی تصریح کرد: تا زمانی که تکلیف پیوستن ایران به دو کنوانسیون یاد شده و گروه ویژه اقدام مالی مشخص نشود، گویی در مسیر اجرایی شدن سازوکار مالی اروپا هیچ اقدامی نشده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز از تعیین تکلیف این کنوانسیون‌ها تا یک ماه خبر داده و گفته است: مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مدت درباره لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو) و الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) تصمیم‌گیری خواهد کرد.

گروه ویژه اقدام مالی در نشست مهرماه خود در پاریس با اذعان به پیشرفت ایران در اجرای توصیه‌های این نهاد مالی، تا فوریه 2019 (بهمن امسال) برای تکمیل مراحل قانون‌گذاری و اجرای مصوبات مربوط به این سازمان به تهران فرصت داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.