| کد خبر: 180945 |

◄ ارتباط جامعه دانشگاهی با فعالان ریلی چگونه به بهره‌وری کمک می‌کند؟

تفاهم‌نامه همکاری ما با انجمن صنفی شرکت‌های ریلی که در هفته گذشته انجام شد بر پایه گسترش همکاری‌های صنعت و دانشگاه بود که اتفاق خوبی است اما ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت باید به این صورت باشد که در جلسات راه‌آهن و انجمن‌های ریلی همیشه یک دانش آموخته یا استاد راه‌آهن و باقی متخصصان حوزه حضور داشته باشد تا تشریح نیازهای صنعت، حاصل هم‌فکری همه طرف‌ها باشد.

تین نیوز

با توجه به اینکه کارآمدی حمل‌ونقل ریلی برای توسعه پایدار کشور لازم است و با توسعه این صنعت، در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود و به کاهش آلودگی هوا و تلفات جاده‌ای نیز کمک می‌شود، ارتباط مستمر جامعه دانشگاهی با اهالی صنعت ریلی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش تین‌نیوز، یک استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره انتظارات از بدنه صنعت ریلی برای ارتباط با جامعه دانشگاهی گفت: ما توقع داریم که در تحقیق و پژوهش‌هایی که راه‌آهن و انجمن ریلی و... انجام می‌گیرد از توان علمی فارغ‌التحصیلان راه‌آهن استفاده شود و از پایان‌نامه‌های دانشجویان نیز حمایت مالی بیشتری شود.

ملودی خادم‌ثامنی اضافه کرد: این فرایند باید به این شکل صورت گیرد که فعالان حمل‌ونقل ریلی و راه‌آهن موضوعات کاربردی‌تر برای انجام تحقیقات و انجام پایان‌نامه‌ها به دانشجویان ارائه دهند تا به این شکل، تعامل سازنده بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود و دانشجویان ما به‌صورت عملیاتی تجارب علمی خود را ارائه کنند.

خادم‌ثامنی افزود: البته ما یادداشت‌های تفاهم‌‌نامه‌ با راه‌آهن و انجمن صنفی شرکت‌های ریلی، امضا کرده‌ایم و بالاترین درصد اشتغال در حوزه ریلی را خوشبختانه دانشجویان مهندسی راه‌آهن داشتنه‌اند اما به‌منظور انجام کار علمی در صنعت ریلی تلاش‌ها باید بیشتر از این باشد.

این استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری ما با انجمن صنفی شرکت‌های ریلی که در هفته گذشته انجام شد بر پایه گسترش همکاری‌های صنعت و دانشگاه بود که اتفاق خوبی است اما ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت باید به این صورت باشد که در جلسات راه‌آهن و انجمن‌های ریلی همیشه یک دانش آموخته یا استاد راه‌آهن و باقی متخصصان حوزه حضور داشته باشد تا تشریح نیازهای صنعت، حاصل هم‌فکری همه طرف‌ها باشد.

خادم‌ثامنی درباره اولویت‌های صنعت ریلی نیز گفت: در مورد نیازهای صنعت باید اولویت‌بندی وجود باشد و با این نگاه، افزایش بهره‌وری با همین امکانات موجود مهم‌ترین اولویت این صنعت است.

این استاد دانشگاه، تاکید کرد: با توجه به محدودیت بودجه 98 و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده حداکثری از امکانات موجود در مساله بهره‌وری موثر خواهد بود اما افزایش تعداد ناوگان به‌ویژه در بخش مسافری از اولویت‌های توسعه صنعت باید باشد.

خادم‌ثامنی ادامه داد: هرچند باید به این مورد نیز توجه کرد که راه‌آهن با تمرکز بر موضوع بهره‌وری توانسته است که در سال‌های اخیر تن-کیلومتر بار حمل شده را افزایش دهد و این اتفاق، اتفاق خوشایندی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.