| کد خبر: 179350 |

◄ 2200میلیارد تومان حق بیمه رانندگان در انتظار تایید شورای نگهبان

2200میلیارد تومان حق بیمه رانندگان در انتظار تایید شورای نگهبان است.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: 2 هزار و 200 میلیارد تومان حق بیمه رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری توسط مجلس شواری اسلامی تصویب‌شده و منتظر تایید شورای نگهبان است.

‫به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد که صبح دوشنبه 26 آذر در حاشیه همایش روز ملی حمل‌ونقل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی برای بازآفرینی و ارتقای حمل‌ونقل عمومی داریم، خاطرنشان کرد: توجه ویژه و سیاست کلان وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، انسان‌محور کردن شهرها و پیاده‌رو کردن هسته مرکزی شهر است که اقدامات خوبی در این عرصه آغازشده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور‫ اظهار کرد: متاسفانه بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری در کشور فرسوده است و باید حرکت جدی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: اخیرا ملزوماتی مانند لاستیک در حوزه تاکسیرانی نیاز بود که به آن‌ها کمک کرده‌ایم و اینکه 2 هزار و 200 میلیارد تومان حق بیمه رانندگان برون‌شهری و درون‌شهری توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد که در انتظار تائید شورای نگهبان است و اگر این موضوع اتفاق بیفتد می‌توانیم رضایتمندی خوبی بین رانندگان این بخش ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در 9 کلان‌شهر در بخش حمل‌ونقل ریلی واردشده‌ایم و در حال حاضر 295 کیلومتر طول خط خطوط ریلی در دست بهره‌برداری است و همچنین تعداد ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری 193 ایستگاه و در حال ارتقا است و ماه‌به‌ماه هم به این تعداد افزوده می‌شود.

جمالی‌نژاد همچنین تعداد واگن‌های موجود را 1739 واگن اعلام کرد و افزود: این تعداد قابل‌توجهی است و خوشبختانه اخیرا شرکت‌های تولید داخلی در حال تولید واگن هستند.

وی گفت: تعداد سفرهایی که سالیانه با حمل‌ونقل ریلی صورت می‌گیرد 824 میلیون سفر است. طول خطوط قابل اضافه در پایان طرح در سال 1400 حدود 289 کیلومتر خواهد بود.

معاون وزیر کشور بیان کرد: تعداد واگن‌های موردنیاز که در حال پیگیری و انعقاد قرارداد برای ساخت آن هستیم 2 هزار واگن است و تعداد مسافر سالانه اضافه‌شده نیز در این طرح یک هزار و 553 میلیون سفر خواهد بود که جمع کل خطوط در پایان طرح 584 کیلومتر می‌شود.

وی اضافه کرد: البته برای کلان‌شهر تهران از 2 هزار واگن موردنیاز 630 واگن در حال آماده‌سازی است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی 107 هزار میلیارد ریال مجوز انتشار اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل ریلی داریم و تمام تلاشمان این است که شهرها را به شهرهای آرام، سبز و شهرهایی که تعدد خودروهای شهری در آن کم است، تبدیل کنیم که البته این موضوع عنایت ویژه همشهریان و هم‌وطنان را می‌طلبد.

وی همچنین تاکید کرد: بحث آلودگی هوا و کم شدن ترافیک بحثی نیست که فقط مختص به یک دستگاه باشد بلکه نیازمند هم‌افزایی چند دستگاه اجرایی است.

معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا وام و تسهیلات دولتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، اتوبوس و کامیون در نظر گرفته‌شده است، گفت: خوشبختانه این موضوع در بودجه سال آینده پیش‌بینی‌شده و تمامی تلاش براین بود که به‌صورت تسهیلات و یا اوراق مشارکت این موضوع انجام شود.

وی اضافه کرد: در حقیقت تلاش کردیم بستر این موضوع آماده شود؛ به‌طوری‌که به چند شهر در قالب اوراق مشارکت کمک می‌کنیم که ناوگان را تجهیز و حتی خطوط بی آر تی را راه‌اندازی کنند و برای سال آینده هم این موضوع را پیش‌بینی خواهیم کرد.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: در خصوص تاکسی با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و لوازم تاکسی، اتحادیه تاکسیرانی و سازمان شهرداری‌ها تلاش کرده این لوازم باقیمت مناسب برای رانندگان تهیه و در اختیارشان قرار گیرد.

معاون وزیر کشور افزود: به دنبال تسریع فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم و در خصوص ناوگان درون‌شهری و به‌ویژه اتوبوس‌های درون‌شهری قراردادهایی وجود دارد که در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.