| کد خبر: 176358 |

گرو نگه داشتن مدارک مسافر در هتل‌ها خلاف قانون است

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: مطابق شیوه‌نامه اجرایی ذخیره و ابطال اتاق در واحد‌های اقامتی ایران مصوب سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گرو نگه داشتن مدارک هویتی مسافران در هتل‌ها خلاف قانون است.

تین نیوز

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: مطابق شیوه‌نامه اجرایی ذخیره و ابطال اتاق در واحد‌های اقامتی ایران مصوب سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گرو نگه داشتن مدارک هویتی مسافران در هتل‌ها خلاف قانون است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، جمشید حمزه‌زاده افزود: هتلداران این اسناد را تنها برای احراز هویت دریافت می‌کنند که پس از ثبت آن، لزومی ندارد این اسناد را در اختیار داشته باشند و باید آن را به مشتری تحویل دهند. درصورتی هم که برای حفظ اطلاعات هویتی مسافر ضرورتی احساس شود، می‌توان نسخه کپی آن را در اختیار داشت و اصل مدارک را بازگرداند.

وی درباره بهانه‌جویی برخی هتل‌ها برای نگه داشتن اسناد هویتی به خاطر نظارت‌های ناگهانی ماموران اداره اماکن نیز گفت: این اداره کاری به مدارک هویتی ندارد؛ چون اطلاعات و مشخصات همه مسافران در سیستم هتل‌ها ثبت می‌شود. وقتی مسافر احراز هویت شود دیگر لزومی ندارد این اسناد نزد هتل باقی بماند. مسافران خارجی به گذرنامه خود در طول روز نیاز پیدا می‌کنند و هتل‌ها نباید آن را گرو نگه دارند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.