| کد خبر: 174799 |

◄ تعلیق مجوز ۹۵ شرکت حمل‌ونقلی به دلیل عدم عملکرد کامیون‌ها

هرجا که کمبود ناوگان باری احساس شود، کامیون‌های مِلکی سازمان راهداری را برای خدمت‌رسانی به مردم فعال می‌کنیم‌. عبدالهاشم حسن‌نیا با اعلام این خبر گفت: روند فعالیت رانندگان کامیون تقریباً به حالت عادی برگشته و تا ساعت ۱۶ دهم مهرماه حدود ۶۰ هزار فقره بارنامه صادر شد که نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است‌.

تین نیوز

هرجا که کمبود ناوگان باری احساس شود، کامیون‌های مِلکی سازمان راهداری را برای خدمت‌رسانی به مردم فعال می‌کنیم‌.

عبدالهاشم حسن‌نیا با اعلام این خبر گفت: روند فعالیت رانندگان کامیون تقریباً به حالت عادی برگشته و تا ساعت ۱۶ دهم مهرماه حدود ۶۰ هزار فقره بارنامه صادر شد که نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است‌.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن‌نیا با تشکر از همکاری رانندگان خودروهای سنگین باری جاده‌ای با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: روز گذشته کارشناسان و بازرسان سازمان راهداری در سراسر کشور از شرکت‌های حمل‌ونقلی بازدید و به تخلفات آنها رسیدگی کردند‌.

تعلیق مجوز فعالیت ۹۵ شرکت حمل‌ونقلی متخلف

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها ۹۵ شرکت حمل‌ونقلی به‌دلیل عدم رعایت قوانین مربوطه و تخلفات متعدد صنفی در رابطه با انجام وظایف قانونی و صنفی خود نسبت به رانندگان کامیون‌های بین‌شهری از سوی بخش حقوقی سازمان راهداری به مدت یک ماه تعلیق پروانه و مجوز فعالیت شدند‌. ضمن اینکه به چند شرکت نیز تذکرات جدی داده شد‌.

به گفته حسن‌نیا، عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی تعلیق شده، مرتبط با کامیون‌ها و خودروهای باری سنگین ملکی این شرکت‌ها بوده که عملکردی در این مدت نداشته‌اند‌.

جابه‌جایی بیشتر محصولات دامی و کشاورزی با ۲ میلیون انواع وانت‌بار

او در پاسخ به این پرسش که آیا گفته برخی فعالان و تولیدکنندگان صنایع غذایی، کشاورزی و دامی که علت گرانی تعدادی از اقلام و محصولات خوراکی را خودداری تعدادی از رانندگان معترض از جابه‌جایی بار عنوان کرده‌اند، صحت دارد یا خیر؟ گفت: در کشور ما بیش از دو میلیون ناوگان باری سبک تردد دارند که بخش عمده‌ای از محصولات دامی و کشاورزی با این نوع ناوگان جابه‌جا می‌شود و تنها در مسیرهای طولانی و بیش از ۵۰۰ کیلومتر، خودروهای باری سنگین اقدام به جابه‌جایی محصولات کشاورزی می‌کنند‌.

نحوه تعیین نرخ لاستیک کامیون

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که رانندگان در تعدادی از شهرها به‌دلیل کمبود لاستیک همچنان با افزایش قیمت مواجه هستند و اقدامات سازمان راهداری برای مقابله با این مشکل چیست؟ تأکید کرد: لاستیک توزیعی از سوی سازمان راهداری به نرخ 1/1 میلیون تومان توزیع می‌شود، این نرخی است که به لاستیک‌های سازمان اموال تملیکی تعلق دارد‌. سازمان راهداری عیناً با همان قیمتی که از سازمان اموال تملیکی این لاستیک‌ها را خریداری می‌کند میان رانندگان توزیع کرده است و ما هیچ افزایش نرخی در این میان نداریم‌.

او درخصوص نرخ‌گذاری لاستیک کامیون گفت: درحال‌حاضر لاستیک‌ها از سه طریق تعیین قیمت می‌شوند: لاستیک‌های متعلق به سازمان اموال تملیکی را این سازمان نرخ‌گذاری می‌کند، لاستیک‌های وارداتی را بخش‌خصوصی و واردکننده تعیین نرخ می‌کند و مرجع تعیین نرخ لاستیک‌های تولید داخل، وزارت صنعت، معدن و تجارت است‌؛ بنابراین سازمان راهداری هیچ‌گونه نرخ‌گذاری برای لاستیک‌ها انجام نمی‌دهد‌.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.