| کد خبر: 174478 |

◄ افشاگری آقای وزیر و تحولات تازه در نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرده است: دولت‌های نهم و دهم باید در این‌باره پاسخ‌گو باشند.

تین نیوز

از زمانی که عباس آخوندی اقداماتی را در جهت اصلاح ساختارها و رویه‌های موجود قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آغاز کرد مخالفت‌های برخی مدیران نظام مهندسی ساختمان آغاز شد و هنوز هم دامنه این تقابلات ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اخیراً احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی تهران از کشف و جلوگیری از یک اختلاس به مبلغ 15 میلیارد تومان در سازمان نظام مهندسی تهران خبر داده و گفته بود، آنچه که مهم است این است که سازمان نظام مهندسی خود به عنوان شاکی وارد عمل شد،  بنابراین سازمان نظام مهندسی تهران شاکی است و اتفاقاً در این خصوص سه نفر بازداشت شده‌اند، بنابراین سازمان نظام مهندسی پذیرفته که تخلفاتی صورت گرفته است، اما مهم این است که این سازمان خود به عنوان شاکی پیگیر پرونده مزبور است.

به گفته وی،  سازمان نظام مهندسی تهران یک نهاد عمومی غیردولتی است که با انتخاب اعضا انتخاب می‌شوند و منتخبان می‌توانند به هیأت مدیره راه بیابند.

 سال 92 بود که با روی کار آمدن یازدهم، موضوع لغو سهم 5 درصدی سازمان نظام مهندسی از حق‌الزحمه خدمات مهندسی مورد اختلاف وزارت راه و سازمان نظام مهندسی قرار گرفت و تا به امروز نیز این مشکل کماکان ادامه دارد تا جایی که سخن‌ها دیگر دوستانه نیست و افشاگری وزیر نیز بر این ادعا صحه گذاشت.

 از علل اصلی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات، اختلاف نظر میان دو گروه اصلی موافق و مخالف آن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی است که با گذشت زمان، نه تنها از اختلافات ایشان کم نمی‌شود، بلکه هر روز نمود بیشتری پیدا می‌کند.

اما این اختلاف نظرات به اینجا ختم نشده و روز گذشته عباس آخوندی در یک افشاگری اقدام به افشاگری درباره مدرک تحصیلی سیدمهدی هاشمی، رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور کرد که در ان مشخص شد وی، در طول سه سالی که عهده‌دار مسئولیت‌هایی چون نمایندگی مجلس و ریاست نظام مهندسی بوده، از مدرک جعلی مهندسی بهره‌برده است.

با افشاگری آخوندی شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از اعضای نظام مهندسی به دیدار وزیر رفته و دراین نشست احمد خرم با حمایت از اقدام روز گذشته وی، گفته است: این اقدامات می‌تواند به پیشگیری از فساد و تبعیض کمک کند اما به طور قطع تنها یک مورد نمی‌تواند آغازگر یک حرکت بنیادین برای ریشه کردن فساد در نظام مهندسی باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرده است: دولت‌های نهم و دهم باید در این‌باره پاسخ‌گو باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سام 0 0

    حاجی فاش نکن راضیت میکنن