| کد خبر: 164969 |

◄ گره اصلی برای توسعه راه‌ها، بی‌پولی است

گره اصلی برای توسعه راه‌های جاده و ریلی در تمام کشور ازجمله خوزستان مشکلات اعتباری است و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور منابع مالی تقلیل پیداکرده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه گره اصلی برای توسعه راه‌های جاده و ریلی در تمام کشور ازجمله خوزستان مشکلات اعتباری است، گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور منابع مالی تقلیل پیداکرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان، خیرالله خادمی گفت: برنامه‌های توسعه‌ای استان خوزستان متناسب با حجم بالای بار در دستور کار قرار دارد؛ طرح‌ها و مطالعات آن انجام‌شده است اما اجرایی شدن آن به اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در کریدور تکمیل جاده شمال– جنوب- غرب برخی محورهای خوزستان ازجمله بندر امام  دیده‌شده است و در کریدور دیگری نیز توسعه سواحل کشور از شلمچه تا سیستان‌وبلوچستان در نظر گرفته‌شده است.

خادمی یادآور شد: اتصال خط ریلی خوزستان به اصفهان و رفع گلوگاه در منطقه لرستان نیز در حال پیگیری هستند که تکمیل آن‌ها نقش مهمی در توسعه استان دارد.

به گفته وی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاددهنده، پیگیری‌کننده و مجری طرح‌ها است اما سایر مسئولان ازجمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید اعتبارات طرح‌ها را تصویب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی وجود ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ مانند نفت و صنایع فولاد را یکی دیگر از راه‌های تأمین منابع لازم برای پروژه‌های زیرساختی دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.