| کد خبر: 162027 |

◄ عقب‌نشینی مجدد دولت/اجرای استانداردهای خودرویی به تعویق افتاد

اجرای استانداردهای 85 گانه صنعت خودرو به تعویق افتاد. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت در امور صنایع با اعلام این خبر گفت: به دستور وزیر صنعت و با موافقت رئیس سازمان استاندارد این استانداردها از ابتدای دی‌ماه سال 97 لازم‌الاجرا نخواهند بود.

تین نیوز

اجرای استانداردهای 85 گانه صنعت خودرو به تعویق افتاد.

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت در امور صنایع با اعلام این خبر گفت: به دستور وزیر صنعت و با موافقت رئیس سازمان استاندارد این استانداردها از ابتدای دی‌ماه سال 97  لازم‌الاجرا نخواهند بود.

به گزارش تین‌نیوز، صالحی‌نیا ادامه داد: وزیر صنعت تأکید داشت که در زمینهٔ استانداردهای ایمنی و عملکردی، آخرین استانداردهای مصوب اجرایی شود ولی در مورد استانداردهای اختیاری یا مواردی که خودروسازان اعلام می‌کنند توسط طرف‌های اروپایی اجرا نمی‌شود، قرار شد بازنگری صورت گیرد.

او افزود: مقرر شد در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان استاندارد اسناد و مدارک ارائه شود تا تصمیم جدیدی اتخاذ شود که تولید نیز با مشکل روبرو نشود.

61 مورد از 85 استاندارد خودرویی از ابتدای دی‌ماه سال جاری لازم‌الاجرا شده‌اند و دو مورد از ابتدای تیر سال آینده اجباری خواهند شد. در مرحله نهایی 22 مورد دیگر از استانداردها از ابتدای دی‌ماه سال آینده باید رعایت شوند و خودروهایی که این استانداردها را رعایت نکنند باید از خط تولید خارج شوند.

اما با وجود اظهاراتی که امروز توسط معاون وزیر صنعت رسانه‌ای شد، مشخص نیست این استانداردها به چه شکل و چه زمان‌بندی اجرایی خواهند شد.

البته نکته مثبت این خبر اجرایی شدن استانداردهای زیست‌محیطی، عملکردی و ایمنی طبق زمان‌بندی قبلی است. بااین‌وجود این دستور وزیر صنعت را می‌توان عقب‌نشینی مجدد دولت در مقابل خودروسازان دانست.

پیش‌ از این و در دولت‌های نهم و دهم هم مقاومت خودروسازان باعث شد تا استاندارد نصب اجباری کیسه ایمنی هوا و ترمز ABS بر روی خودروهای داخلی سال‌ها به تعویق بیافتد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.