| کد خبر: 158387 |

فلایت چک نمونه همدلی و انسجام سازمانی است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعمل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در دیدار با کارکنان مرکز وارسی پرواز روند آماده‎سازی شرکت برای خرید هواپیمای فلایت چک و پذیرش وظیفه اجرای آن و تلاش کارکنان این مرکز در سه بخش فنی، عملیاتی و FIS، در این زمینه را نمونه بارزی از همدلی و انسجام سازمانی دانست.

تین نیوز
رئیس هیئت مدیره و مدیرعمل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در دیدار با کارکنان مرکز وارسی پرواز روند آماده‎سازی شرکت برای خرید هواپیمای فلایت چک و پذیرش وظیفه اجرای آن و تلاش کارکنان این مرکز در سه بخش فنی، عملیاتی و FIS، در این زمینه را نمونه بارزی از همدلی و انسجام سازمانی دانست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎اله مه آبادی در جلسه تقدیر از زحمات کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت: یکی از بحرانهای شرکت فلایت چک بود به طوری که مدت‎ها بود سامانه‎های راداری و ناوبری فرودگاه‎های کشور چک نشده بودند.

وی فلایت چک را نمونه بارزی از همدلی و انسجام سازمانی دانست و گفت: در این زمینه همه از بزرگان شرکت تا یکایک شما عزیزان در مرکز وارسی پرواز بسیج شدید تا یک کار بزرگ انجام دهید و تحمل سختی‎ها، فشارها و مقاومت‎ها و موفقیت در انجام کار باعث شد نشاط و شعف به مجموعه شما باز گردد و امیدوارم با آمدن هواپیمای دوم، ناوگان کامل‎تر شود و بتوانیم برنامه‎های مدنظر همچون تبدیل این مرکز به یک شرکت و گسترش خدمات آن را اجرایی کنیم.

وی افزود: روند تهیه و انتقال هواپیمای فلایت چک بسیار استرس‎زا بود و با تلاش و از خودگذشتگی شما بود که خیلی سریع، قاطع، خوب و بدون بروز هیچگونه اشکالی کار را به جلو بردید و باعث شدید که این بحران به ارزش و فرصت تبدیل شد.

مه آبادی با اشاره به اینکه در روند فلایت چک زحمات زیادی کشیده شده و تجربیات زیادی به دست آمده است، ادامه داد: من از دشواری‎های که در این زمینه متحمل شده‎اید کاملاً آگاه هستم و گزارش کارتان به طور مداوم به من رسیده است. شما در بطن کار بودید و از جزئیات آن اطلاعات زیادی دارید بنابراین از آقای کاشف علی‎پور می‎خواهم که برنامه‎ریزی کند تا این تجربیات در قالب یک کتاب، مستندسازی شود تا نسل بعدی بداند که به چه شکلی این کار انجام شده است و از آن بهره بگیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این دغدغه که در ادامه مسیر هم انسجام و همدلی موجود در میان بخش‎های مختلف این مرکز حفظ شود، گفت: شما افتخار شرکت هستید و درخواست می‎کنم که حرفه‎ای عمل کنید و از این ابزار به خوبی بهره بگیرید و از حواشی و مسائل احساسی و هیجانی بپرهیزید. همانطور که تاکنون با هم یکدل و همراه بودید و خود را نسبت به هم برتر ندانسته‎اید همچنان رفیق بمانید و از کارهایی که میان‎تان جدایی ایجاد می‎کند دوری کنید.

وی با بیان اینکه شرکت توسط همه اعضای آن اداره می‎شود و اهمیت خود را از حضور و تخصص آنها می‎گیرد، گفت: اگر خوب کار نمی‎کردید و همدلی نمی‎کردید که شرکت مهم نمی‎شد! همین تلاش‎ها و کارهای شما به عنوان گروهی فوق حرفه‎ای، در کنار تلاش دیگر واحدهای شرکت بود که به ما اجازه داد بتوانیم در مذاکرات‎مان امتیازهایی را بگیریم و شورای امنیت ملی برای ایجاد راه‎های جدید، که نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی پروازها دارد، به ما کمک و مساعدت کرد.

وی با اشاره به مسئولیت‎پذیری و تلاش بسیار زیاد کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت:در کشور 250 دستگاه کمک ناوبری وجود دارد که 216 دستگاه برای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و باقی برای مجموعه‎های دیگراست که همگی آنها حداقل دو بار، آن هم در زمانی بسیار کوتاه و با حداقل استهلاک هواپیما و صرفه‎جویی زیاد در مصرف سوخت چک شده‎اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مورد انعکاس فعالیت‎های مرکز وارسی پروازی ادامه داد: آنطور که دیدم روابط عمومی شرکت، که بارها گفته‎ام از ما جلوتر حرکت می کند و من گاهی به دلیل مشغله‎ها نمی‎توانم آنها را همراهی کنم، پوشش خوبی از فعالیت‎های شما داشته است و درخواست می‎کنم با برقراری ارتباطی نزدیک‎تر با همکاران حرفه‎ای‎مان در روابط عمومی بتوانید از این فرصت بهره‎برداری بیشتر و مؤثرتری کنید.

مه‎آبادی در مورد رفع مشکلات شغلی کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت: رفع دغدغه‎های همکاران در اولویت‎مان است. ما صادقانه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت خواهیم کرد و هر جا که بتوانیم کار می‎کنیم و هر جا که از دستمان خارج باشد را با اطلاع‎تان می‎رسانیم.

مه آبادی ضمن تشکر از سید احمد مومنی رخ، مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی که این مسئولیت سنگین را برعهده گرفت و به خوبی کار را هدایت کرد و همچنین کاپیتان کاشف علی‎پور رئیس مرکز وارسی پروازی، در پایان به متخصصان این مرکز گفت: سلامت و نشاط شما برای شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد و درخواست می‎کنم‎ که حتماً به ایمنی پرواز و سلامت خودتان توجه زیادی داشته باشید و به خاطر سرعت دادن به انجام وظایف جان خود را به خطر نیندازید.

امیدوارم روند بهروز بودن کارکنان مرکز وارسی پرواز ادامه یابد

در ادامه مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی ضمن تشکر از مدیرعامل به دلیل پذیرفتن این مسئولیت بزرگ و ایستادگی در آن گفت: در این رابطه آقای ترکان در جمعی گفت که با این کار کشور را از نکبت نجات دادید؛ یعنی از وابستگی به کشورهایی مانند مغولستان و قزاقستان پاکستان در این زمینه و پرداخت هزینه‎های گزاف نجات یافتیم.

مومنی رخ گفت: من به عنوان همکار قدیمی از شما تشکر می‎کنم و اینکه توانسته‎اید با مراکز بین‎المللی آموزشی مانند آفریقای جنوبی ارتباطات خوبی داشته باشید و اقدام به دریافت آموزش‎های تخصصی رایگان و با تخفیف کنید خیلی خوب است و امیدوارم همین روند به‎روز بودن همکارانمان در این مرکز ادامه پیدا کند.

شش ساعت نشستن مداوم در هواپیما کار دشواری است

در ادامه کاپیتان کشتکار از خلبانان هواپیمای فلایت چک گفت: در جریان راه‎اندازی فلایت چک در شرکت یک وحدت رویه و همدلی خاصی میان هر سه بخش مرکز وارسی پرواز وجود داشت و هیچ اختلافی میان‎مان وجود نداشته و ندارد اما شناساندن مجموعه فلایت چک در هر سه بخش کار بسیار مهمی است و خیلی‎ها هنوز نمی‎دانند در این یک سال و نیم چه اتفاقاتی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز یکسری نیازهای حرفه‎ای دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: باید در مورد وارسی پروازی نگاه ستاد در همه مسائل همچون آموزش، ماموریت و غیره از حالت اداری به عملیاتی تغییر کند.

کشتکار در مورد دشواری و حساسیت کار فلایت چک افزود: برای انجام یک ماموریت معمولاً شش ساعت بدون حرکت بر روی صندلی می‎نشینیم و حتی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‎کنیم و این کار بسیار دشواری است و باعث گرفتگی پا و عوارض کمر می‎شود.

در این جلسه که عصر شنبه 9 دی برگزار شد، کاپیتان کاشف علی‎پور نیز ضمن تشکر از پشتیبانی هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت، از تلاش دلسوزانه همکاران خود در مرکز وارسی پروازی قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.