| کد خبر: 156166 |

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن تشریح کرد

◄ نمای ترانزیت ریلی در 7 ماه اول امسال

ما علاوه‌بر رشد 60درصدی ترانزیت ریلی در 7ماهه نخست امسال، ترانزیت در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی یعنی در بخش واردات و صادرات هم رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌ایم. در بحث‌های صادراتی نیز رشد 12درصدی را تجربه کرده‌ایم و برای حمایت از صادرات اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

تین نیوز

رشد ترانزیت ریلی و حمل‌ونقل باری در این حوزه، همواره مورد توجه معاونت‌های مختلف در راه‌آهن و همچنین شرکت‌های ریلی بوده است. گزارش‌های پراکنده‌ای درباره این میزان رشد نیز در سال‌های مختلف منتشر شده است. آمار ترانزیت اگرچه در سال‌های اخیر رضایت‌بخش نیست اما به زعم کارشناسان، ترانزیت ریلی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، حسین عاشوری عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره میزان ترانزیت ریلی امسال گفت: میزان حمل ترانزیت در 7 ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد 60درصدی را تجربه کرده است.

این عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن ادامه داد: این میزان که حدود 700هزار تن بوده است شامل حمل کالاهایی نظیر کود، گوگرد و مازوت که از ترکمنستان به بنادر جنوبی ایران، ترانزیت همین اقلام به‌علاوه قیر به‌واسطه ایران به پاکستان، ترانزیت پنبه و کود از ازبکستان به بنادر جنوبی کشور و کشور ترکیه، ترانزیت ذغال سنگ به ترکیه، ترانزیت ورق‌های چوبی از کشور ترکیه به نخجوان در آذربایجان، ترانزیت سیمان و کالاهای کشاورزی به آسیای میانه و پاکستان، میزان کمی کالای ترانزیتی که از پاکستان به قزاقستان می‌رود و کالاهایی که به‌صورت ترکیبی از طریق ایران به افغانستان، پاکستان و عراق ترانزیت می‌شود.

رشد 12درصدی صادرات از طریق شبکه ریلی

حسین عاشوری در ادامه خبر از رشد 12درصدی صادرات ریلی داد و در این‌باره گفت: ما علاوه بر ترانزیت در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی در بخش واردات و صادرات هم رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌ایم.

عاشوری اضافه کرد: در بحث‌های صادراتی نیز رشد 12درصدی را تجربه کرده‌ایم و برای حمایت از صادرات اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

عاشوری مساله صادرات و ترانزیت را از اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ما معتقدیم راه‌آهن در این حوزه‌ها پیشرفت خوبی داشته و لازم است اقداماتش را توسعه دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.