| کد خبر: 15433 |

اطلاع رسانی فراسازمانی برای ارتقای ایمنی تردد ضروری است

تین نیوز | مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی در كارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ كمیسیون ایمنی راههای كشور گفت: فعالیت فرهنگی و آموزشی تنها مختص یك نهاد یا سازمانی چون صدا و سیما نیست و فراسازمانی و جامع است و باید اطلاع رسانی بسیار گسترده تر و فراگیرتر باشد.

به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، سعید معید فر كه در جلسه این كارگروه با محوریت اطلاع رسانی سخن می گفت به این نكته اشاره كرد كه سفرهای تابستانی از امروز 5 تیرماه شروع شده و برای كاهش حوادث رانندگی آگاهی دادن به مردم را یكی از ضرورتهای سفر برشمرد.

رئیس كارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ كمیسیون ایمنی راههای كشور در ادامه بیان داشت: كار فرهنگی و اطلاع رسانی نباید تنها در مركز صورت پذیرد بلكه باید به حوزه شهرستانها، بخشها و دهداری ها كشیده شود به عنوان مثال آمار كشته های جاده ای هر شهرستان تهیه و در دید عموم مردم قرار گیرد چرا كه این مساله اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

در این جلسه نماینده وزارت كشور اظهار داشت: در استانها با ابلاغ استانداران به معاونان عمرانی خود به عنوان رئیس ستاد ویژه سفرهای تابستانی، همكاری و هماهنگی با دستگاه های ذیربط در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مسافران یادآوری شده است.

عضو جامعه شناس كارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ در این نشست یادآور شد: آموزش و اطلاع رسانی باید سرلوحه دستگاه های ذیربط باشد و دستگاه ها با استفاده از امكانات و تجهیزات خود مانند اتومبیل هایی كه در اختیار دارند به عنوان ابزار اطلاع رسانی و كار تبلیغی استفاده كنند.

دیگر اعضای این كار گروه نیز نظرات و پیشنهاداتی را ارائه كردند. از جمله اینكه محدودیت سرعت در بعضی نقاط جاده ها باید به آشكار سازی نقاط پرحادثه و ارتقا‌ء ایمنی راه ها توجه شود.

همچنین در این جلسه تغییر رفتارها و فرهنگ سازی در رانندگی صحیح درشهرها و جاده ها، فرهنگ ترافیكی در بین عابران و موتور سواران و لزوم آغاز آموزش از خانه و خانواده و مراكز عمومی و رهبران افكار عمومی از جمله نماز جمعه مورد اشاره قرار گرفت.

كارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ در جلسه امروز خود به بحث و بررسی در خصوص پیشنهادات اعضا برای افزایش ایمنی تردد و كاهش تلفات رانندگی پرداخت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.