| کد خبر: 153017 |

طی امروز و فردا برگزار می شود؛

برگزاری اجلاس ۵ جانبه کارگروه کریدور جنوب-غرب

اجلاس ۵ جانبه کارگروه کریدور جنوب -غرب امروز با حضور نمایندگان ره آهن ایران؛آذربایجان؛اکراین؛لهستان و گرجستان برگزار می شود.

تین نیوز

اجلاس ۵ جانبه کارگروه کریدور جنوب -غرب امروز با حضور نمایندگان ره آهن ایران؛آذربایجان؛اکراین؛لهستان و گرجستان برگزار می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛حسین عاشوری عضو هیات مدیره راه آهن گفت: امروز اولین اجلاس کارگروه کریدور جنوب- غرب به عنوان کریدوری که زمینه اتصال خلیج فارس به دریای سیاه و کشورهای اروپایی را ایجادکرده برگزار می شود.

وی افزود: این کریدور امکان جابه جایی بار کشورهایی حاشیه خلیج فارس،هند از طریق ایران و در ادامه کشور آذربایجان به گرجستان ؛و همچنین از گرجستان به دریای سیاه و اکراین و لهستان و سایر کشورهای اروپایی را فراهم می آورد.

وی افزود: باتوجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران در دوران صفویه نیز از این مسیر به عنوان جاده قدیم ابریشم جهت جابه جایی بار ومسافر در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب و .. استفاده می شده است.

عضو هیات مدیره راه آهن تصریح کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران با استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور، کریدور های مختلفی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب راه اندازی کرده و در همین راستا فعال سازی کریدور جنوب غرب را نیز به عنوان یکی دیگر از این اولویت ها پیش روی خود قرار داده است.

عاشوری با بیان اینکه موضوع فعالسازی کریدور جنوب غرب در حدود ۲ ماه پیش توسط روسای راه آهن کشورهای ایران؛آذربایجان ؛ گرجستان ،اکراین و لهستان در توافقنامه ای به امضا رسیده است؛ گفت: پیرو این توافقنامه ؛امروز اجلاس کارگروه مرتبط با این کریدور برای تسهیل دستورالعمل ها ،چگونگی بازار یابی و روش های توسعه حمل بار در این مسیر برگزار می شود و روز دوم این اجلاس نیز به جلسه اعضای این کارگروه با تجار و فورواردرهای آذربایجان ؛گرجستان ،لهستان ،اکراین و سایر کشورهای اروپایی اختصاص خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.