◄ این خطآهن چگونه ترانزیت ایران را متحول میکند
راهآهن تهران - تبریز با افزایش ظرفیت و افزایش سرعت میتواند موجب تحول ترانزیت ایران شود.
راهآهن تهران - تبریز با افزایش ظرفیت و افزایش سرعت میتواند موجب تحول ترانزیت ایران شود.
این مطلب را یکی از کاربران تیننیوز در مورد خبری نوشت که در آن معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن از مذاکره با آلمانیها برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت برقی کردن خط آهن میانه-تبریز خبر داده بود.
بر اساس این خبر مازیار یزدانی با بیان اینکه برقیسازی خط آهن گرمسار- اینچه برون در دستور کار قرار دارد، گفته بود: پروژه دیگری که در اولویت برقی شدن قرار دارد، خط آهن میانه-تبریز است که به دنبال تامین منابع مالی اجرای این پروژه هستیم.
وی افزوده بود: با توجه به اینکه خط آهن میانه-تبریز یک مسیر جدیدی است و بهزودی به افتتاح میرسد. این مسیر جدید، مسیر کوتاهتری است و با برقی شدن این خط، زمان سفر تا یک سوم کاهش می یابد.
معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان اینکه مطالعات برقی شدن راه آهن میانه-تبریز انجام شده است، گفته بود: برای انجام این پروژه به 1.5 میلیارد یورو منابع نیاز داریم و به دنبال تامین این منابع مورد نیاز هستیم. اخیراً با آلمانیها برای تامین مالی این پروژه وارد مذاکره شدهایم اما این مذاکرات هنوز نهایی نشده است.
یزدانی افزوده بود: بخش انتهایی این خط آهن، برقی است و اگر مسیر تهران- تبریز هم برقی شود، مسیر مشهد تا مرز ترکیه را به صورت خط آهن برقی خواهیم داشت.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی تیننیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر در پیام خود نوشت: امید است خطآهن ابریشم ایران مشهد تهران تبریز برقی شود.این راهآهن با افزایش ظرفیت و افزایش سرعت میتواند باعث تحول ترانزیت ایران شود.
وی خاطرنشان کرد: این خطآهن میتواند معادن آهن هرات و سنگان را به ترکیه اروپا وصل کند و یا ترانزیت چین به اروپا را در مقایسه با کانال سوئز بسیار کوتاه کند.
این کاربر در ادامه پیام خود تاکید کرد: ضمن اینکه ترکیه راهآهن تونلی زیر بسفر زده و سعی در دور زدن دریاچه وان دارد. همچنین قطار پکن-دونهانگ بدون وقفه میتواند تا آلمان برود و در چنین شرایطی راهآهن برقی ایرانی باعث میشود، کریدور ترکمنستان آذربایجان کمتر مورد توجه قرار گیرد.
این کاربر در ادامه پیام خود تاکید کرد: چراکه چینیها بهجای دادن هزینه گمرک به سه کشور ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و یا ترکیه و هزینه بارگیری تخلیه کشتی، از مسیر ایران با هزینه گمرکی پایین و تماما ریلی با سرعت ریلی بالا عبور خواهند کرد که باعث میشود ایران به گزینه اول ترانزیتشان بعد از روسیه تبدیل شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.