| کد خبر: 152882 |

رئیس اداره راهداری جاده ای گناباد خبر داد؛

حذف چهار نقطه حادثه خیز از جاده های گناباد طی یک سال گذشته

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد گفت: طی یک سال گذشته چهار نقطه جادثه خیز از جاده های گناباد اصلاح و یا حذف شده است.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد گفت: طی یک سال گذشته چهار نقطه جادثه خیز از جاده های گناباد اصلاح و یا حذف شده است.

یونس ارشادی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به عوامل سوانح در جاده ها ایران اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی در سوانح جاده ای سرعت راننده است که باعث ایجاد 70 درصد سوانح بوده است.

وی افزود: تمرکز نداشتن رانندگان به دلیل خوردن و آشامیدن، خواب آلودگی و استفاده از موبایل نیز دلایلی بوده که سوانح جاده ای را افزایش داده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده گناباد با اشاره به عوامل انسانی در بیشتر تصادفات ابراز کرد: برای جاده های ایران سرعت مجاز براساس استاندارد ها تعریف شده که اگر رانندگان با این سرعت ها حرکت نکنند باعث ایجاد سوانح جاده ای می شود.

وی تصریح کرد: اغلب موارد واژگونی خودرو در فاصله 30 کیلومتری شهرها و در ساعات اولیه صبح یا انتهای شب و به علت تداخل راه های فرعی مختلف یا عجله و شتاب راننده برای رسیدن به مقصد با وجود خستگی، رخ می دهند.

ارشادی افزود: در راستای رفع نواقص جاده های مواصلاتی شهرستان گناباد طی یکسال گذشته چهار نقطه حادثه خیز در این شهرستان حذف شده و برخی جاده ها نیز در دست اصلاح و بازسازی است.

وی در خصوص سامانه "سپهتن" که بر روی خودرو ها نصب می شود اظهار کرد: در حال حاضر این سیستم بر روی اتوبوس های بین شهری نصب و اطلاعات از طریق یک سیمکارت به صورت مداوم به مرکز پلیس راهور و سازمان راهداری ارسال می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.