| کد خبر: 152507 |

​افتتاح چند پروژه‌ در استان مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مرکزی تعدادی از پروژه‌های مربوط به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای را افتتاح کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مرکزی تعدادی از پروژه‌های مربوط به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای را افتتاح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مهندس داود کشاورزیان  معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس این سازمان در مراسم تودیع مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ارتقای ایمنی را اولویت مهم راهداری کشور ذکر کرد و اظهار داشت: از تمامی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها و شهرستان‌ها انتظار می‌رود این اولویت را در راس فعالیت های خود مدنظر داشته باشند و به صورت مستمر در سطح راه ها حضور داشته و وضعیت راهها را از نظر ایمنی کنترل کنند و در صورت مشاهده هرگونه ضعف و نقص در‌جاده‌ها با توجه به امکانات موجود نسبت به رفع نقصان موجود در اسرع وقت اقدام نمایند و موضوع به زمانی دیگر موکول نشود.

وی با تاکید بر این که مدیران حوزه راه باید اشراف و تسلط کامل به حوزه کاری خود داشته باشند، اظهار داشت: به رغم محدودیت‌ها و مضیقه‌های مالی در این بخش اولویت با ایمنی در جاده‌ها برای کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی سفرهای  هموطنان می‌باشد.

مهندس کشاورزیان با اشاره به حجم ورود و خروج زائرین اربعین حسینی به کشور در زمان اربعین گفت: با توجه به تشرف خیل عظیم زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به عتبات عالیات، در زمان رفت زائران به لحاظ توزیع زمان سفر مشکلی وجود ندارد اما مشکل در زمان برگشت آنهاست به طوری که بعد از مراسم اربعین به طور میانگین روزانه ۲۵۰ هزار زائر از کشور عراق خارج و قصد ورود به کشور و شهرهای خود را دارند و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برای جابجایی انها تلاش حداکثری را انجام می‌دهند.‌

وی با تاکید بر این که زائران انتظار دارند در زمان برگشت امکانات برای آنها فراهم باشد، تصریح کرد: هرچند که این‌حجم سفر با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود در یک‌روز برای شرکت‌ها و گیت‌ها پیش‌بینی نشده است اما تلاش می‌شودزائران کربلای حسینی حداکثر رضایت را از خدمات ارائه شده داشته باشند.

براساس این گزارش در این مراسم از خدمات غلام عباس بهرامی‌نیا مدیرکل پیشین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تجلیل و قدردانی شد.

این گزارش می افزاید با حضور مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجتمع خدماتی رفاهی آپادانا در کیلومتر 9 محور اراک- بروجرد افتتاح شد.

گفتنی است مجتمع خدماتی رفاهی مذکور در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومانی بخش خصوصی و به منظور ارائه خدمات رفاهی به مسافران این محور در طی مدت 25 ماه احداث شده ودارای یک هزار و 600 متر مربع زیربنا و امکاناتی چون جایگاه سوخت، تعمیرگاه، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه می باشد.

برمبنای این گزارش از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای350 میلیون تومان برای آسفالت رمپ‌های مجتمع و40 میلیون تومان برای تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مجتمع یاد شده هزینه شده است.

همچنین ساختمان جانبی قرارگاه پلیس راه استان مرکزی در محل پلیس راه فرماندهی انتظامی با حضور مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشورو جمعی از مدیران استان مرکزی به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است این ساختمان در دو طبقه با 242 متر مربع مساحت و با اعتبار 360 میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری درطی مدت 10 ماه ساخته شده که به عنوان ساختمان مراجعین و ارباب رجوع مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین 60 میلیون تومان برای تجهیزات این قرارگاه در محل فعلی قرارگاه استان هزینه شده است.

اضافه می نماید معاون راهداری و مدیر کل دفتر ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.