| کد خبر: 145912 |

◄ حکایت تاکسی‌دارانی در تامین مخارج زندگی خود مانده‌اند

واقعا ما تاکسی‌دارها حق‌مان از بین رفته است، تمامی تاکسی‌ها بدهکار بانک‌ها هستند چطوری اقساطشان را پرداخت کنند؟

تین نیوز

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با بیان این‌که با استناد به چه قانونی رانندگان اسنپ و تپسی از پرداخت عوارض و مالیات معاف شده‌اند، اظهار داشت: معافیت تاکسی‌ها براساس قانونی است که سال‌های زیادی است بر این بخش حاکم بوده و بنا به میل شخصی افراد پرداخت نمی‌شود و این‌که رانندگانی که اقدام به حمل غیر قانونی مسافر می‌کنند در زمره آنها قرار بگیرد، قطعا اجحافی است بزرگ.

به گزارش تین‌نیوز، مهدی اسماعیل بیگی تصریح کرد: براساس قانون فعالیت دو شرکت اسنپ و تپسی غیرقانونی است و توقف کار آنها خواست بسیاری از شهروندان و مراکزی است که از این رهگذر متضرر شده‌اند، مطابق قانون تنها دو پلاک تاکسی (ت) داخل و (ع) در خارج از شهر مجاز به حمل و جابه‌جائی مسافر هستند، اما این روزها خودروهائی از شهرستان‌ها به تهران وارد شده و با عضویت در این دو شرکت اقدام به مسافرگیری می‌کنند و کسی هم در قبال مسائلی که آنها به‌وجود می‌آورند پاسخگو نیست.

اسماعیل‌بیگی با تاکید بر نقش دارای اهمیت تاکسی‌های کرایه (آژانس‌ها) و فعالیت قانونی آنها، یادآور شد: خلاف نخست در فعالیت اسنپ و تپسی، فعالیت غیرقانونی آنها و دیگری معافیت این بخش از پراخت مالیات است که، ادامه این روند آینده خوبی را برای حمل‌ونقل مسافر در تهران رقم نخواهد زد.

وی با بیان این نکته که «به نظر می‌رسد که دست‌های پشت پرده حمایت ویژه و خاصی از فعالیت این دو مرکز می‌کنند»، افزود: بر ما مشخص نیست چنین حمایتی از فعالیت بخشی که با امنیت و جان مردم در تماس نزدیک است برای چه هدفی صورت می‌گیرد، اما هرآنچه هست ارمغانی جز ناامنی به همراه نخواهد داشت...

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ تعدادی از کاربران پیام‌هایی ارسال کردند که بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

یک کاربر در پیام خود عنوان کرد:  شرکت‌های اسنپ و تپسی از طرف گروه خاص حمایت می‌شود. خود شهرداری هم از این شرکت‌ها حمایت می‌کند چراکه اگر شهرداری به این رانندگان طرح ترافیک نفروشد کار شرکت‌های اسنپ وتپسی می‌خوابد.

کاربر دیگری نوشت: واقعا ما تاکسی‌دارها حق‌مان از بین رفته است، تمامی تاکسی‌ها بدهکار بانک‌ها هستند چطوری اقساطشان را پرداخت کنند؟

یکی دیگر از کاربران نیز خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت این دو شرکت آیا انصاف است که ما تاکسیرانان مالیات، عوارض شهرداری و هزینه‌های مربوط به اداره تاکسی‌رانی را پرداخت کنیم،  مشکلات مربوط به سوخت آزاد، هزینه‌های تعمیر خودرو با توجه به عدم کیفیت قطعات و.. نیز هست اما هیچ امتیازی که دریافت نمی‌کنیم این چنین هم از سوی این دو شرکت اسنپ و تپسی ضربه بخوریم و هیچ مدیریتی در این دولت به فکر تاکسیرانان نباشد. آیا واقعا این بی عدالتی و ظلم به خانواده ما نیست. چه کسی این را می‌پذیرد که ما بپذیریم؟

کاربری دیگر خاطرنشان کرد: پس مجوز تاکسیرانی را به چه منظوری به‌ ما دادند؟ چرا ناوگان تاکسیرانی را با وام 16درصد نوسازی کردند؟ تهران پر شده از ماشین‌های شهرستان. شغل ما را نابود کردند.

یکی دیگر از کاربران نوشت: چرا جلوی تاکسی‌هایی که در اسنپ وتپسی فعالیت می‌کنند گرفته نمی‌شود؟ چون نیمی از مسافران داخل طرح را تاکسی‌ها جابه‌جا می‌کنند.

کاربر دیگری نیز تاکید کرد: یعنی هنوز هیچ مقام مسئولی متوجه این همه ترافیکی که اضافه شده و یا پلاک‌های شهرستان و حومه تهران و حتی بعضی‌ها که پلاک تهران خریداری کردند،  در سطح شهر نشده است؟
از جناب اسماعیل بیگی هم تشکر می‌کنیم که به‌فکر رانندگان تاکسی هستند اما یک سوال دارم از ایشان و آن این‌که چگونه از رانندگان تاکسی که در تامین  مخارج روزمره خود مانده‌اند انتظار دارید که خودروهایشان را تعویض کنند؟

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدسلیمی 0 0

    اظهار نظر آقای اسماعیل بیگی قابل تقدیر است ولی چرا به عنوان متولی حمل و نقل مسافر این قانون شکنی را از طریق قوه قضاییه پیگیری نمی کنند جای سؤال دارد چرا که در بسیاری از کشورهایی که با این معضل مواجه شده بودند سازمانهای تاکسیرانی آن کشورها اقدام قضایی کردند و نتیجه خوبی هم گرفتند. حالا باید دید این دست های پشت پرده چه کسانی هستند که سازمان تاکسیرانی را هم از این اقدام منصرف ساخته است. به گمانم وزارت اطلاعات باید به این مورد ورود کند. با تشکر