| کد خبر: 144897 |

در جلسه واریانت نهایی قطار حومه‌ای پردیس مطرح شد:

اتمام فاز اول طرح مطالعاتی قطار برقی شهر جدید پردیس

بر اساس گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید عملیات اجرایی قطار برقی شهر جدید پردیس با توجه به رشد و افتتاح پروژه‌های مسکن مهر  و همچنین در جهت فراهم آوردن دسترسی ایمن و آسان برای ساکنان این شهر از سال آینده خواهد شد.

تین نیوز

بر اساس گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید عملیات اجرایی قطار برقی شهر جدید پردیس با توجه به رشد و افتتاح پروژه‌های مسکن مهر  و همچنین در جهت فراهم آوردن دسترسی ایمن و آسان برای ساکنان این شهر از سال آینده خواهد شد.

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری ورزات را و شهرسازی جلسه واریانت نهایی قطار حومه‌ای پردیس که با حضور مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه وشهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، نمایندگان معاونت حمل نقل شهرداری تهران‌، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، نماینده استانداری تهران و سایر بخش‌های ذیربط در شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

در این جلسه مباحثی از جمله توجه به مبانی شهرسازی ریل پایه و اجرای ToD در ایستگاه‌های قطار برقی در شهرهای جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه اتصال قطار برقی شهر جدید پردیس به پایانه شرق مترو تهران و توجه به هماهنگی لازم با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و معاونت حمل نقل وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه با توجه به تأکید براینکه استفاده از شیوه‌های تامین مالی علاوه بر استفاده از اعتبارات ملی در اجرای این طرح از الزامات این خط ریلی به شمار می‌رود ، مقرر شد تا مطالعات مذکور از طریق مشاور ذیصلاح از سوی شرکت عمران پردیس هرچه سریعتر انجام گیرد.

قابل ذکر است که عملیات اجرایی قطار برقی شهر جدید پردیس با توجه به رشد و افتتاح پروژه‌های مسکن مهر و همچنین در جهت فراهم آوردن دسترسی ایمن و آسان برای ساکنان این شهر از سال آینده خواهد شد.

براساس گزارش ارائه شده از سوی مشاروان این طرح با توجه به مطالعات اولیه این پروژه و اهمیت بالای نکات محیط زیستی در عملیات اجرایی آن مواردی از جمله توصیف موقعیت جغرافیایی منطقه و تعیین محدوده‌های کاری از لحاظ اثرات زیست‌محیطی، تهیه تراکم جمعیتی در اطراف پروژه، تعیین آثار زیست‌محیطی پروژه در مرحله اجرا، شناسایی موقعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی خاک و هوا، آلودگی صوتی و ارتعاش، فازبندی پروژه در 2 مرحله ساختمانی و بهره‌برداری و مشخص کردن فعالیت های هر فاز، شناسایی اکوسیستم‌های حساس و قابل حفاظت منطقه، شناسایی منابع آب تأثیرپذیر از اهم مطالب مورد بررسی در مطالعات ارزیابی محیط زیست طرح مذکور به شمار می‌رود .

همچنین اقداماتی شامل تهیه باند تاکئومتری با مقیاس ۱:۲۰۰۰ از کریدور مصوب، تهیه و ترسیم پلان و پروفیل طولی و مقایسه فنی و اقتصادی شیب و فرازهای متفاوت، میخ‌کوبی و تدقیق نقشه‌های اجرایی مسیر، انجام و تحلیل آزمایش‌های ژئوتکنیک محل پل‌ها، تونل‌ها، ترانشه‌ها و بستر مسیر راه‌آهن، تهیه و ارسال مطالعات مرحله اول ابنیه فنی شامل پل‌ها و تونل‌های مسیر راه‌اهن، تهیه و ارسال مطالعات مرحله دوم ابنیه فنی شامل پل‌ها و تونل‌های مسیر راه‌اهن، تهیه اسناد مناقصه و متره و برآورد قطعی طرح و تکمیل مطالعات زیست‌محیطی و اخذ مجوزهای لازم نیز از مهم ترین ‌فعالیت‌ها و مطالعات آتی جهت تکمیل طرح محسوب خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.